۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۹۰۰
حجت الاسلام کلباسی:

تبلیغ دین شریف‌ترین کارها است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اهمیت تبلیغ برای قشر جوان گفت: شرف هر کاری به هدف و غرض آن است و همان گونه که اشرف مخلوقات، دین خدا را تبلیغ می‌کرد و به خداوند دعوت می‌فرمود در میان فعالیت‌های زندگی نیز، شریف‌تر از تبلیغ و دعوت به خدا وجود ندارد.
حجت‌الاسلام کلباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت، پیش از ظهر امروز، در نشست علمی کاربردی ویژه مبلغان طرح هجرت که در سالن همایش دفتر تبلیغات قم برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شرف هر کاری به هدف و غرض آن است و همان گونه که اشرف مخلوقات، دین خدا را تبلیغ می‌کرد و به خداوند دعوت می‌فرمود در میان فعالیت‌های زندگی نیز، شریفتر از تبلیغ و دعوت به خدا وجود ندارد.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت، نیت را در امر تبلیغ مهم خواند و ابراز داشت: اگر نیت و غرض در تبلیغ، خدایی باشد و سوری نباشد با هیچ فعالیتی قابل مقایسه نیست البته این امر در قرآن به عمل صالح، مشروط شده است.

 

وی قرآن را محور اساسی تبلیغ و دعوت به خداوند دانست و گفت: قرآن، محکم‌ترین و متقن‌ترین ابزار تبلیغ است از این‌رو باید در همه امور محور اساسی قرار بگیرد؛‌ گرچه این مطلب بهره‌گیری از علوم دیگر را نفی نمی‌کند.

 

حجت الاسلام کلباسی، یادآور شد: قرآن، افزون بر محتوا از بهترین قالب‌ها برای تبلیغ معارف الهی استفاده کرده است و یکی از رموز جاودانگی قرآن، استفاده از بهترین محتوا در بهترین قالب است.

 

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ برای قشر جوان تأکید کرد: اگر مبلغ به ویژگی‌های مخاطبان به‌ویژه جوانان توجه نداشته باشد موفق نمی‌شود زیرا جوانان مظهر شور و نشاط است و در عین حال به انواع بحران‌های هویتی، شخصیتی، خانوادگی و جنسی مبتلا است.

 

حجت الاسلام کلباسی گفت: مبلغان باید با توجه به حس رقابت، حقیقت جویی، صدق و صفای جوانان به نیازهای درونی آنها نیز توجه داشته باشند زیرا جوان به شدت به دنبال حقیقت است و هر فردی که به امور نزدیک تر باشد بیشتر به او گرایش دارند.

 

وی با اشاره به روایت «عالم همانند کعبه است» تصریح کرد: این روایت در شرایط خاصی است چنان که پیامبر اکرم(ص) در میانسالی و نزدیک پیری در جمع مردم حضور داشتند و حتی در مسابقات شتر سواری نیز حضور پیدا می‌کردند.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت افزود: مبلغ باید با مخاطبان به ‌ویژه جوانان ارتباط صمیمی برقرار کند و این نسل در ارتباط گیری‌ با مبلغ احساس کند که نیاز درونی، دغدغه هویتی، شبهات عقیدتی‌اش برطرف می‌شود.

 

وی داستان گویی را از روش‌های تبلیغی خواند و گفت: حدود 250 داستان در متن قرآن آمده است و بیش از هزار داستان در پشت آیات و شأن نزول آیات وجود دارد که این‌ها بهترین ظرف برای تبیین معارف قرآن هستند.

 

حجت الاسلام کلباسی یادآور شد: در قرآن، نص داستان، هدف نیست بلکه داستان‌ها قالبی برای مطرح شدن مسائل مختلف است زیرا داستان‌ها موجب عبرت و فهم بهتر مطلب است چنان که امروزه در سریال‌ها و کارتون‌ها، بسیار از داستان و قصه استفاده می‌شود./908/پ202/ف

ارسال نظرات