۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۰۴۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مقاومت و پایداری لازمه مکتب انتظار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه مکتب انتظار پویا و محرک است، گفت: مکتب انتظار معجونی از خودسازی، مقاومت، پایداری، ایثار و فداکاری است و انتظار با رکود، جمود، سکون و سکوت سازگاری ندارد.
آيت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، گفت: این انتخاب به قدری شایسته رقم خورد که نه تنها هیچ کوتاهی در این جایگاه دیده نمی‌شود بلکه حضور شایسته ایشان در سفرهای استانی و همچنین مجامع علمی و نظامی از تلألو خاصی برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولادت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: همواره این سؤال به اذهان متبادر می‌شود که آیا ما در قبال انقلاب حضرت مهدی(ع) فقط وطیفه انتظار را داریم؟!

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: در این خصوص دو دیدگاه در بین شیعیان وجود دارد برخی عقیده دارند که تنها وظیفه ما انتظار است و خود این انتظار یک عبادت برتر است؛ زیرا ما هیچ نقشی در پس و پیش کردن هنگامه موعود نداریم و هر زمان که خدا بخواهد، امام ظهور می‌کند.

 

وی در خصوص دیدگاه دوم درباره وظیفه منتظران، بیان کرد: گروه دیگری بر این باورند که زمینه‌سازی حکومت عدل جهانی حضرت مهدی بر عهده ماست وقوع انقلاب اسلامی، بیداری امت اسلام، خیزش مقابله با منویات شوم استکبار، عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی و استکبار ستیزی، همه اینها عوامل زمینه‌ساز ظهور حضرت هستند ما باید در حد بضاعت خود، امکانات و ملزومات ظهور را فراهم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در روایات آمده است که مفهوم انتظار فقط تسبیح به دست گرفتن و صلوات فرستادن نیست اینها وظیفه است اما مکتب انتظار معجونی از خودسازی، مقاومت، پایداری، ایثار و فداکاری است انسان منتظر باید در ابعاد گوناگون زندگی، انتظار خود را متجلی کند.

 

وی با تأکید بر اینکه مکتب انتظار پویا و محرک است؛ بیان کرد: انتظار با رکود، جمود، سکون و سکوت سازگاری ندارد این مکتب با افسردگی و پژمردگی موافقت نمی‌کند و در آمادگی و خودسازی معنا می‌شود.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: روزی در محضر ایشان سخن از کوفه به میان آمد ایشان فرمودند به زودی کوفه از مؤمنین تخلیه می‌شود و علم چنان از آن خارج می‌شود که گویی مار از لانه خود بیرون آمده است علم در شهری به نام قم تجلی می‌یابد و این شهر معدن علم و فضیلت خواهد شد به برکت قم، هیچ کس حتی زنان پشت حجاب و پرده از علم و دین بی‌خبر نمی‌مانند امام صادق در ادامه می‌فرماید قم کانون و تکیه‌گاه حجت الهی است اگر قم نباشد، زمین اهل خود را فرو می‌برد و حجتی روی زمین نخواهد ماند علم از قم طلوع می‌کند و به غرب و شرق عالم می‌تابد.

 

وی شهر قم را محل پرورش زنان فاضله‌ دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت قم، تعداد زنان دین‌شناس در کشور رو به افزایش است در همین سیستان و بلوچستان ما زنان فاضله اهل سنت داریم و این از برکات شهر قم است تمام بزرگان و پیشکسوتان این دیار می‌دانند که شهر قم چه نقش اساسی در آموزش آنان داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: قبل از وجود داعش شاید مردم جهان کمتر اسلام و ایران را می‌شناختند اما عدو سبب خیر شد آنها از طرفی به سر بریدن و حمله به نوامیس مشغول بودند و چهره تاریک و زشت از اسلام نشان دادند آنان روی قوم مغول را سفید کردند از سوی دیگر می‌بینیم که انقلاب اسلامی حتی در یک مورد هم به مردم ستم نکرده است در عراق شیعه کشی به را انداختند اما آیت الله سیستانی فرمود شیعه حق تجاوز ندارد در همین استان چقدر شیعه را به شهادت رساندند اما آیا مردم قیام کردند و به انتقام جویی پرداختند؟! مردم ما چهره رحمت و رأفت اسلامی را به نمایش گذاشتند./831/پ201/ب4

ارسال نظرات