۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۰۶۶
امام جمعه قم:

مذاکره کنندگان با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری به کار خود ادامه دهند

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که جامعه از تلاش گران خط مقدم جبهه مذاکرات که تیم مذاکره کننده هستند حمایت می کند، گفت: اگر کسی بخواهد از خط قرمزهای نظام عبور کند وطن فروش و خائن است.
امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که یکی ازعوامل بازدارنده تقوا نفس انسان است، گفت: برای رسیدن به تقوا و آثار با برکت آن باید در برابر خواسته های نفس ایستادگی کرد.


وی با اشاره به آیه 14 سوره حجرات افزود: عده ای از بادیه نشینان عرب به طمع کسب مال و مقام خدمت رسول اکرم(ص) رسیدند و شهادتین را خواندند و مدعی شدند که ایمان آورده اند، خداوند آیه نازل کرد و فرمود که شما ایمان نیاوردید بلکه با خواندن شهادتین داخل در اسلام شدید.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که ایمان عبارت از اعتقاد قلبی و التزام عملی است، اظهار داشت: شروع ایمان با علم و عقل و جایگاه آن در باطن و قلب است، ایمان و عمل صالح رابطه مستیم با یکدیگر دارند؛ پیامبرا اسلام فرمودند ایمان آن است که در دل جای گیرد و اعمال آن را تصدیق کند.


وی ادامه داد: قرآن کریم حدود 400 بار ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر ذکر شده اند، امام صادق(ع) فرمودند ملعون به کسی گفته می شود که تصور کند ایمان فقط به گفتار است؛ کسانی که ایمان را منحصر در زبان می کنند سخت در اشتباه هستند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که انسان با خواندن شهادتین وارد در اسلام می شود که شروع کار است، ابراز داشت: انسان باید بعد از ورد به اسلام اعتقادات خود را راسخ کند تا از گزند حوادث نجات پیدا کند.


وی با اشاه به صفات مؤمنان واقعی عنوان کرد: مؤمنان حقیقی کسانی هستند که در زمان یاد خداوند دلشان می لرزد، زمانی که آیات خداوند تلاوت می شود ایمان آن ها افزایش پیدا می کند و اقامه نماز کرده و انفاق می کنند؛ کفر یکی از آسیب های ایمان ظاهری است.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند کمترین درجه کفر این است که انسان کلامی را از برادرش بشنود و حفظ کند تا روزی بر علیه او استفاده کند؛ با توجه به این نکته اصحاب رسانه و خبرنگاران باید توجع داشته باشند تا عکس، مطلب و کلیپی را رسوا کردن کسی استفاده نکنند؛ پیامبر اسلام می فرماید چنین افرادی بویی از انسانیت نبرده اند.


وی اضافه کرد: در دنیا گناهانی هستند که به درهای جهنم منتهی می شوند، هفت عضو چشم گوش زبان شکم دست پا و عضوی که انسان با آن شهوترانی می کند راه را به جهنم رفتن مهیا می کند، تقوا به معنای کنترل و نگهبانی اعضا است که اگر درست نگهبانی شود انسان را بهشتی می کند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به روز ولادت حضرت علی اکبر که به عنوان روز جوان شناخته می شود، گفت: جوانان سرمایه هایی هستند که خداوند و اولیای الهی به آنان توجه دارند؛ همچنین این قشر مورد طمع دشمنان نیز هستند.


وی افزود: دوره جوانی به اندازه ای ارزشمند است که خداوند امام زمان(عج) را با صورتی جوان به بر قراری عدل و داد می فرستد، در زمینه دوران جوانی در قیامت سؤالات ویژه پرسیده می شود؛ اصحاب امام زمان(عج) نیز از جوانان هستند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تأکید اسلام مبنی بر فرزند آوری دارای حکمت است، اظهار داشت: کمبود نسل برای کشوری که الگو و تأثیر محسوب می شود فاجعه است، افزون بر این والدین و فرزندان نیز از کمبود نسل آسیب جدی می بینند
.


وی ادامه داد: جوانان باید بدانند که در زندگی آن ها هیچکس به اندازه خودشان نمی تواند اثر گذار باشد، از همین رو باید سعی کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند؛ ارتباط جوانان با قرآن، اهل بیت(ع) و عالمان دینی باید تقویت شود.


امام جمعه قم با بیان این که بیکاری منشأ فساد است، ابراز داشت: در بدترین شرایط همواره کارهای آبرومندی برای جوانان وجود دارد، سطح توقعات برای کار باید کاهش پیدا کند؛ جوانان برای فم درست از مسائل روز افزون بر توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، امام راحل و مراجع باید با وصیت نامه شهدا انس داشته باشند.


وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبر بزرگوار انقلاب در این دیدار فرمودند حل مشکلات کشور و موضوع هسته ای با تکیه بر توان داخلی پدید می آید، همچنین ایشان بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و این که بن بستی در کشور وجود ندارد تأکید کردند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطرنشان
کرد: جامعه از تلاش گران خط مقدم جبهه مذاکرات که تیم مذاکره کننده هستند حمایت می کند، هیچکش از مسؤولان نظام در پی سازش و تبانی با دشمن نیست.


وی اضافه کرد: هیچ کس از خط قرمز های نظام عبور نمی کند، اگر کسی بخواهد از خط قرمزهای نظام عبور کند وطن فروش و خائن است؛ بنابراین مذاکره کنندگان باید با سرلوحه قرار دادن توصیه های رهبر معظم انقلاب به کار خود ادامه دهند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز ولادت امام زمان(عج) گفت: از خداوند متعال می خواهیم به برکت آن حضرت مستضعفان جهان به ویژه مردم مظلوم و مقاوم یمن، سوریه و عراق که مورد ظلم رژیم جنایتکار آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا قرار دارند، نجات دهد.


وی آلوده کردن مراسم جشن امام زمان(عج) را ظلم به حضرت دانست و افزود: در کنار اظهار شادی برای ولادت ایشان باید سعی کنیم سربازانی برای ظهور حضرت تربیت کنیم؛ در جشن ها نباید به خوردن و آشمامیدن بسنده کرد بلکه انجام کارهای فرهنگی بسیار مهم است.


امام جمعه قم با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام امت برای مبانی اعتقادی و رفتاری خود اصولی را در نظر داشتند، قیام برای خداوند، خدا باوری و خدا ترسی و اعتقاد به نصرت الهی در تمامی مراجل از این اصول است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اصول امام راحل باید برای مسؤولان درس باشد.


وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هیچگاه به دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار اعتماد نکرد و فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، خوشبختانه از اوایل انقلاب تا کنون شعار مرگ بر آمریکا از زبان ها نیفتاده است، حضرت امام دین را از سیاست جدا نمی دانست و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کرد؛ امام اعتقاد راسخ به دفاع از مظلومان و مستضعفان داشت./1323/پ201/ج

ارسال نظرات