۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۱۳۳
استاد حقوق دانشگاه اسلامی بیروت:

قانون باید اخلاق مدار باشد/ اخلاق در شورای امنیت جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حقوق دانشگاه اسلامی بیروت گفت: قانون باید اخلاق مدار باشد در غیر این صورت نفع چندانی برای بشریت ندارد، مسلمانان با توجه به امکاناتی که دارند باید جهانیان را با اسلام و اخلاق آشنا کنند تا تصوری که به وسیله منحرفان در ذهن جهانیان مطرح شده رسوخ نکند.
همايش اخلاق و قانون با نگاه فقهي و حقوقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد طی استاد حقوق دانشگاه اسلامی بیروت عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون که در سالن اجتماعاتمرکز فقهی ائمه اطهار(ع)برگزار شد، با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس فقه و قانون گفت: ایران به گسترش فرهنگ اسلامی اهتمام دارد.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مسائلی را بررسی می کند که مورد ابتلای جهانیان است و برای آن ها چاره اندیشی می کند، اجلاسی که با اخلاق سرو کار دارد و سعی می کند که اخلاق را در قانون نهادینه کند بسیار بزرگ بوده و همه باید به آن اهتمام داشته باشند.


استاد حقوق دانشگاه اسلامی بیروت با بیان این که گنج های بسیاری در اسلام نهفته است، اظهار داشت: به وسیله ابن گنج های نهفته باید جهان را نجات داد، متأسفانه وضع کنندگان قانون در قوانین خود بهای چندانی به اخلاق نمی دهند.


وی ادامه داد: کسانی که اخلاق را رعایت نمی کنند از این وضعیت به تنگ آمده اند، صاحبان وجدان بیدار سعی دارند قانون را با اخلاق یکی و سازگار کنند؛ اگر بشریت بدون اخلاق به راه خود ادامه دهد محکوم به نابودی است.


طی با بیان این که در عرصه سیاست بی اخلاقی مشهود است، ابراز داشت: انحراف اخلاقی انسان به نابودی می کشد، دست اندرکاران امر سیاست به دنبال خلأهای قانونی هستند تا آن را دور بزنند که این مسأله بی اخلاقی است.


استاد حقوق دانشگاه اسلامی بیروت با بیان این که غرب دموکراسی و مردم سالاری را برای رسیدن به اهداف خود به کار می گیرد، عنوان کرد: آیا غرب به دموکراسی که ادعای آن را دارد پایبند است، در حقوق بین الملل اخلاق کجا است؛ آیا واقعا شورای امنیت پاک است.


وی خاطرنشان کرد: قانون باید اخلاق مدار باشد در غیر این صورت نفع چندانی برای بشریت ندارد، مسلمانان با توجه به امکاناتی که دارند باید جهانیان را با اسلام و اخلاق آشنا کنند تا تصوری که به وسیله منحرفان در ذهن جهانیان مطرح شده رسوخ نکند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات