۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۴۶۲۳
دبیر کمیته کلام مجمع عمومی جامعه مدرسین:

بیشترین تهاجم دشمن در مسائل کلامی اتفاق می‌افتد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که بیشترین تهاجم دشمن در مسائل کلامی اتفاق می افتد، ابراز داشت: کمیته کلام برای ارتقا این علم در حوزه و مقابله با تهاجم ها شکل گرفته است.
مجمع عمومي جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علم الهدی دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در چهارمین اجلاسیه این مجمع که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با تأکید بر لزوم تأسیس رشته تخصصی کلام گفت: علم کلام از علوم مهم حوزه بوده و علما برآن تأکید دارند.


وی افزود: رشته کلام در حوزه از حلت جنبی بودن باید خارج شود، همچنین رشته کلام تطبیقی برای مقایسه کلام اسلام با دیگر کلام ها نیز قابل توجه و اهمیت است؛ در کلام تطبیقی از مسائل کلامی مطرح در جهان بحث می شود.


حجت الاسلام علم الهدی با بیان این که در مراکز و کمیته های علمی فعالیت های سنگینی در عرصه های گوناگون صورت می گیرد، اظهار داشت: هر اندازه کاری از اهمیت بیشتری برخودار باشد فعالیتها سنگین تر خواهد بود و نیازمند تلاش بیشتر اساتی
د است.


وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت علم کلام ادامه داد: ایشان می فرمایند حوزه علمیه اهل بیت(ع) نخست حوزه کلام و سپس حوزه فقه بود، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام حقیقتا فاجعه است، بزرگان فقهای ما متکلمان بودند.


دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که بیشترین تهاجم دشمن در مسائل کلامی اتفاق می افتد، ابراز داشت: کمیته کلام برای ارتقا این علم در حوزه و مقابله با تهاجم ها شکل گرفته است.


وی عنوان کرد: رصد شبهات یکی از مهمترین مسائلی است که باید در حوزه دنبال شود و رهبر انقلاب هم بر لزوم نظام مند بودن کلام در حوزه تاکید داشتند، چندین جلسه با افراد و اساتید برای برنامه ریزی بهتر در زمینه مقابله با هجمه‌های دشمن برگزار شده است.


حجت الاسلام علم الهدی خاطرنشان کرد: اصل توحید و لزوم دین و ولایت که از مهم ترین مسائل دینی است مورد هجمه واقع شده است، امیدواریم که ضامن اجرایی برنامه ها همت اساتید باشد؛ از مراجع تقلید در خواست کرده ایم تا متونی را برای انتخاب متن درسی حوزه ارائه دهند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات