۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۶۴۶۳۱
امام جمعه بیستون:

روحانیان با تأسی از سیره امام مردم را هدایت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیستون با بیان این که امام راحل ساده زیست بود و فقط خدا را در نظر می گرفت، گفت: روحانیان و علما باید سیره امام(ره) را برای جلوگیری از تأثیرات منفی دشمنان بر افکار مردم بکار گیرند.
حجت الاسلام سيد محمد حسين ضيغميان

حجت الاسلام ضیغمیان، امام جمعه  شهرستان بیستون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: امام خمینی(ره) سال ها در راه تحقق اهداف اسلام حقیقی گام برداشت و در مبارزه با استکبار و کفر جهانی قد علم کرد، امام راحل تجلی این قاعده بود که هر کسی با خدا باشد، خداوند نیز همراه اوست.


وی اظهار کرد: امام(ره) به همان اندازه که در مقابل افراد مظلوم، فروتن بود، در برابر ستمکاران و خیانتکاران قاطع بود و هیچگونه تسامحی نداشت.


امام جمعه بیستون با اشاره به سخنی از امام علی(ع) که یاور مظلوم و دشمن ستمکاران باشید، افزود: امام راحل، مصداق کامل این جمله بود و استکبار ستیزی در تمام شئون زندگی ایشان نمایان بود.


این مسؤول با توجه به دیدگاه امام خمینی(ره) نسبت به آمریکا، خاطرنشان کرد: ایشان رابطه آمریکا با ایران را همچون رابطه گرگ و میش می خواندند و معتقد بودند آمریکا قابل اعتماد نخواهد بود.


وی در ادامه تصریح کرد: اگر شخصی ادعای پیروی از خط امام راحل را داشته باشد، باید هویتش مانند امام، استکبار ستیز باشد و یاور مظلومان و در مقابل مستکبران باشد.


امام جمعه بیستون با اشاره به مردمی بودن انقلاب امام خمینی(ره)، عنوان کرد: سه عامل در پیروزی انقلاب تأثیرگذار بود، اسلام و باورهای غنی تشیع، رهبری ولی فقیه و سومین عامل نیز حضور و وحدت مردم بود، بدون حضور مردم و یاوری آن ها در راه تحقق حق، نظام انقلابی قدرت نمی یافت و امکان پذیر نبود.


حجت الاسلام ضیغمیان، روحانیان را مکلف به رعایت موازین اسلامی و سیره امام دانست و اظهار کرد: امام راحل ساده زیست بود و فقط خدا را در نظر می گرفت و به تکالیف شرعی بسیار اهمیت می داد، در منظر امام، شکست و پیروزی معنا نداشت، روحانیان و علما نیز باید سیره امام(ره) را برای جلوگیری از تأثیرات منفی دشمنان بر افکار مردم بکار گیرند.


وی با اشاره به عملکرد رهبر معظم انقلاب در دوره زعامتشان عنوان داشت: پس از رحلت امام، دشمنان انقلاب خود را برای ورود به کشور آماده می ساختند و کار انقلاب را تمام شده می دانستند اما با عنایت خداوند متعال و دقت خبرگان، با انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب، موجی از نا امیدی دشمنان اسلام را فرا گرفت و اکنون با گذشت چندین سال، ایشان در مواقع بحران، بهترین عمل و تصمیم گیری را داشته اند.


این مسؤول در پایان عمل به سیره امام را ملاک قرابت با راه امام ذکر کرد و یادآور شد: در دوره حاضر ملاک ارزیابی ها، عمل افراد می باشد و کسی که در سخن، ادعای پیروی از خط امام راحل را داشته باشد اما در عمل خلاف آن را ثابت کند، در این راه قدم بر نمی دارد، فتنه اندازی و ایجاد هرج و مرج در مکتب امام خمینی(ره) جایی نداشت، مهم ترین اصل کنونی، حفظ انقلاب و کمک به اقتدار بیشتر آن در مجامع جهانی خواهد بود./857/ت302/ب4

ارسال نظرات