۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۰۲۰
راه امام/ آیت الله حیدری:

شکوه و عظمت مراقد بزرگان با بی آلایشی منافات ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امکان دارد با شکوه بودن و صرف هزینه با محتوا و با معنویت بوده و متناسب با عظمت و قداست دینی بزرگان باشد، گفت: اگر صرف هزینه این گونه باشد نه تنها اشکالی ندارد بلکه سبب تعظیم شعائر می شود.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی درباره انتقاداتی که از چگونگی بازسازی مرقد امام مطرح شده است، گفت: امام خمینی(ره) همواره بر ساده زیستی تأکید داشتند.

 

وی افزود: مبنایی در ارتباط با مراقد بزرگان دین وجود دارد که این است که آن مرقدها با شکوه و با جلال و عظمت ساخته شود، این جلال و عظمت منافاتی با بی آلایشی و سادگی ندارد.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امکان دارد با شکوه بودن و صرف هزینه با محتوا و با معنویت بوده و متناسب با عظمت و قداست دینی بزرگان باشد، اظهار داشت: اگر صرف هزینه این گونه باشد نه تنها اشکالی ندارد بلکه سبب تعظیم شعائر می شود.

 

وی ادامه داد: به کار بستن روش هایی که متناسب کاخ ها و خانه های سلاطین بوده و خالی از معنویت باشد، تناسبی با قداست و عظمت بزرگان دین ندارد و در شأن آنها نیست، البته بنده آن چه که در حرم حضرت امام ساخته شده را از نزدیک مشاهده نکردم که بدانم از نوع جلال و شکوه معنوی به شمار می رود یا از نوع شکوه غیر معنوی است، از همین رو نمی توانم قضاوتی داشته باشم.

 

آیت الله حیدری در پایان ابراز داشت: به صورت کلی اگر ساختمان با شکوه، قداست و معنویت صاحب بارگاه تناسب داشته باشد مانعی ندارد./1323/ت302/ج

 

ارسال نظرات