۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۰۷۱
حجت الاسلام کهتری تأکید کرد؛

تفکر و تولید اندیشه راه موفقیت فعالان فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس کرسی‌های آزاداندیشی گفت: فعالان فرهنگی در عرصه های مختلف باید اهل اندیشه باشند و تولید اندیشه کنند و همچنین اطرافیانشان را به فکر کردن وادار کنند.
کهتري

حجت الاسلام محسن کهتری، کارشناس کرسی های آزاداندیشی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت کرسی های آزاداندیشی گفت: امروزه چیزی که برای فضای فرهنگی و فعالان فرهنگی در اولویت است برگزاری جلسات و گسترش کرسی های آزاداندیشی است.

 

حجت الاسلام کهتری با تأکید بر نقش اندیشه در تحولات فضای فرهنگی جامعه اظهار داشت: فعالان فرهنگی در عرصه های مختلف باید اهل اندیشه باشند و تولید اندیشه کنند و همچنین اطرافیانشان را به فکر کردن وادار کنند.

 

کارشناس کرسی های آزاد اندیشی ابراز کرد: در فضای آزاد اندیشی شرایط باید برای خوب فکر کردند مهیا شود و از خروجی فکر دیگران که نظرات و بیان آنها است را بتوانند تحمل کنند.

 

وی گفت: فضای آزاد اندیشی کمک می کند افرادی را که بر روی خیلی از موضوعاتی که قبلا قطعی قلمداد می کردند تأمل  دوباره داشته باشند و خلأها و مشکلات را بهتر ببینند و عمیق تر بحث را متوجه بشوند و مطالب را به خوبی منتقل کنند.

 

حجت الاسلام کهتری افزود: اصل وجود آزاد اندیشی امر مسلمی است که رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع تاکید داشته اند و باید به گونه ای این جلسات کرسی اندیشی را برگزار کنیم که مخاطبان را به چالش بکشاند و بر تفکر آنها تأثیر بگذارد.

 

کارشناس کرسی های آزاداندیشی تصریح کرد: در کرسی های آزاد اندیشی  فرد باید از فضای شلوغ کاری و سعی در اثبات خود و شخصیت خود خارج شود و بیشتر حق مداری و استقلال طلبی جلوه گر باشد.

 

وی در پایان گفت: لازمه یک کرسی آزاد اندیشی خوب این است که شرایط به گونه ای محیا شود که علاقه مندان بتوانند حضور پیدا کنند و مطالعات لازم و آمادگی کافی را داشته باشند و در جلسه به گونه ای با طرف مقابل خود صحبت کنند که به نتیجه مطلوب برسند./1325/ ت302/س

 

ارسال نظرات