۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۱۱۸
کارشناس مهدویت:

گناه مهمترین عامل دوری شیعیان از امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معماریان مهم‌ترین عامل دوری از امام عصر را گناه دانست و گفت: امام باقر فرمود «وقتی خداوند بر گروهی غضب کند ما را از آنها دور می‌سازد»، با این تعبیر می‌توان گفت یکی از مهمترین دلایل غیبت امام زمان گناهان پیروان ایشان است.
حجت الاسلام محمد مهدي معماريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمدمهدی معماریان، کارشناس مهدویت، شب گذشته در همایش 313 نفری همنامان امام عصر(عج) و مادر گرامی ایشان که در سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: ما همواره ادعای دوستی با امام زمان را داریم اما برای اینکه بدانیم این ادعا تا چه حد درست است باید نشانه‌های دوستی با امام زمان را مرور کنیم.

 

وی ادامه داد: دوستی نشانه‌هایی دارد که فرد برای اینکه ثابت کند دیگری را دوست دارد، از این نشانه‌ها استفاده می‌کند و دوستی خود را نشان می‌دهد.

 

کارشناس مهدویت افزود: امام زمان در روایتی می‌فرماید آنچه که شما را به ما نزدیک می‌کند انجام دهید و از آنچه که سبب دوری بین ما و شما است، پرهیز کنید.

 

وی موارد دوستی امام زمان را برشمرد و خاطرنشان کرد: اولین چیزی که امام زمان از ما می‌خواهد همدلی است خود ایشان در نامه‌ای فرمودند وفاق قلبی داشته باشید این معنی ندارد که دو برادر شیعه از یکدیگر دلگیر باشند و کینه‌توزی کنند، شیعیان باید در دار و ندار یکدیگر شریک باشند؛ امام حسین فرمود «شیعه ما کسی است که دل او مکر و کینه و حیله پاک باشد».

 

حجت الاسلام معماریان تصریح کرد: صلوات بر امام زمان(عج) و یاد ایشان بودن از نشانه‌های دوستی با وی است، گاهی یک و حتی چندین روز می‌گذرد و ما یک بار هم یادی از امام زمان نمی‌کنیم، امام زمانی که همواره به یاد ماست چرا برای او که دارو و درمان تمام دردهای ماست، کمتر دعا می‌کنیم؟!

 

وی مهم‌ترین عامل دوری از امام عصر را گناه دانست و عنوان کرد: گناه اولین عامل بازدارنده انسان از امام زمان است، امام باقر فرمود «وقتی خداوند بر گروهی غضب کند ما را از آنها دور می‌سازد»، با این تعبیر می‌توان گفت یکی از مهمترین دلایل غیبت امام زمان گناهان ما پیروان ایشان است.

 

کارشناس مهدویت اظهار داشت: هر یک از گناهان ما همچون تیری است که بر قلب امام عصر وارد می‌شود، لذا نیمه شعبان فرصتی برای تجدید دوستی با امام زمان است، این روا نیست که ایشان برای ما دعا کنند و ما قلب او را بشکنیم./831/پ202/ح

ارسال نظرات