۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۲۵۲
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل:

مدعیان پیروی از خط امام، نباید در عمل از اندیشه‌های امام راحل فاصله داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به خصایص پیروان راستین خط امام راحل (ره)، گفت: افرادی می توانند مدعی پیروی از خط امام (ره) را داشته باشند که از این دیدگاه و اندیشه امام تبعیت کرده و هیچ عامل زمانی و مکانی آنها را از اهداف و اندیشه های امام خمینی(ره) باز ندارد.
حضرت امام

حجت الاسلام مهدی شهبازی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به شاخصه های والای امام راحل (ره)، خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم و نفی استکبار از تعالیم دینی ما است که در قرآن و سیره ائمه اطهار بالاخص امام حسین (ع) وجود دارد و این اندیشه ریشه در دین اسلام دارد.

 

وی افزود: مبارزه با استکبار و نفی ظلم و جور از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی امام راحل (ره) بود و همواره ایشان بر آن تأکید داشتند و حتی استکبار بزرگ زمان یعنی آمریکا را شیطان بزرگ می نامیدند.

 

حجت الاسلام شهبازی تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره مبارزه با ظلم ظالمان و مستکبران می فرمودند؛ برای من مکان مطرح نیست، آنچه مطرح است مبارزه بر ضد ظالمیت و هر جا که این مبارزه بهتر صورت گیرد آنجا خواهم بود.

 

وی یکی از شاخصه های مبارزاتی امام خمینی(ره) با استکبار را دفاع از مظلوم خواند و گفت: امام خمینی(ره) در خصوص دفاع از حق مظلوم در برابر ظالم، می‌فرمودند؛ ما هر مقدار که بتوانبم از مظلوم حمایت می کنیم و هر مقدار که توانایی و وسع ما باشد باید از مظلوم دفاع کنیم.

 

معاون تبلیغ و تهدیب حوزه های علمیه اردبیل، بیان داشت: امام راحل(ره) واقعا به دیدگاه اسلام درباره حمایت از مظلوم اعتقاد داشتند و می فرمودند؛ مظلوم هر کسی هست باید از او حمایت کرد و اوج تبلور این اندیشه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نامگذاری هفته آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بود تا جهانیان را با واقعیات مظلومیت مسلمانان فلسطین آگاه کنند.

 

حجت الاسلام شهبازی، با اشاره به فاصله گرفتن عده ای از آرمان های امام راحل (ره) در خصوص استکبارستیزی، گفت: یکی از دلایلی که سبب شده تا عده ای از آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) به خصوص در استکبارستیزی فاصله بگیرند رفاه زدگی به ویژه در بین عده ای از مسؤولان و ذی نفوذان جامعه است، آنهایی که به برکت انقلاب به ثروت و رفاه رسیده‌اند و به خاطر حفظ منافع و موقعیت خود آرمان‌های این انقلاب را زیر سؤال می برند.

 

وی افزود: عده ای نیز بدلیل نداشتن شهامت و جسارت کافی و یا دلبستگی به غرب و اهداف و آرمان های استکبار راضی به مبارزه با استکبار نیستند و از این رو درصدد ارتباط با آنها هستند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار از هیچ قدرتی ترس و واهمه ای نداشتند و تنها ترس ایشان از پروردگار متعال بود، گفت: افرادی می توانند مدعی پیروی از خط امام (ره) را داشته باشند که از این دیدگاه و اندیشه امام تبعیت کرده و هیچ عامل زمانی و مکانی آنها را از اهداف و اندیشه های امام خمینی (ره) باز ندارد.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را حق مردم می دانستند و مردم را ولی نعمتان خود معرفی می کردند و مردم را از انقلاب و انقلاب را از آن مردم می‌دانستند.

 

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در اوج خشوع و خضوع قرار داشتند، افزود: تلاش ها و زحماتی که امام راحل (ره) برای انقلاب کشیدند و سال‌های تبعید ایشان تاکنون از زبان امام (ره) بیان نشد و همواره انقلاب را حاصل زحمات و رنج های مردم می دانستند.

 

وی در ادامه با توطئه های دشمنان در خصوص روحانیت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هجمه عظیمی بر علیه روحانیت در حال انجام است به طوری که از یک سو اختلافات مذهبی را گسترش داده اند و از طرف دیگر در صدد ایجاد شکاف بین صفوف مردم و روحانیت و به ویژه تحریک جوانان و شکستن حرمت ها و جدایی آنان از روحانیت هستند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) درباره خطر فاصله گرفتن روحانیت با مردم تذکر داده بودند و جدایی مردم و روحانیت را عامل انحراف در جامعه می دانستند.

 

حجت الاسلام شهبازی افزود: امام خمینی(ره) بر ساده زیستی مسؤولان تأکید داشتند و عامل اتحاد و همدلی مردم و مسؤولان را دوری از تجمل‌گرایی و همسان شدن با مردم می دانستند.

 

وی با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری پس از امام راحل(ره)، گفت: نقش مدیریتی و روشنگری مقام معظم رهبری در برابر مسائل داخلی و خارجی، سیاسی و غیرسیاسی و اجتماعی و فرهنگی بی‌بدیل است و بارها و بارها اتفاق افتاده که نقظه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب با بیانات روشنگرانه که نقشه راه نظام بوده، نقش برآب شده است./937/ت302/ح

ارسال نظرات