۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۳۴۱

اخبار کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی از سوی فرزندان شهدای مشهد، ویژه برنامه های 14و 15 خرداد صداوسیما و برپایی غرفه کودک و نوجوان در بقعه متبرکه خواجه اباصلت در آستانه ولادت امام زمان(عج) از عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای از ثبت دو وقف جدید به ارزش بیش از 60 میلیون ریال در روستای محمدیه این شهرستان خبر داد.

 

احمد محمدیان در خصوص وقف های جدید سال 94 بیان داشت: بیست و پنجمین وقف جدید شهرستان جغتای در سال جاری توسط واقف نیک اندیش عباس غفوری از اهالی روستای محمدیه این شهرستان به ثبت رسید.

 

ویافزود: این وقف شامل یک قطعه زمین به مساحت 450 متر مربع می باشد که با نیت احداث مکانی برای هیئت با نام متوسلین به حضرت مهدی(عج) در روستای محمدیه صورت گرفته است.

 

محمدیان افزود: ارزش وقف مذکور13 میلیون و پانصد هزار ریال برآورد شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علی منیدری نیز در اقدامی نیکوکارانه قطعه زمینی به مساحت 400 متر مربع و ارزش 50 میلیون ریال را به عنوان بیست و ششمین وقف سال 94 ثبت نمود.

 

محمدیان نیت واقف از ثبت بیست و ششمین وقف جغتای را احداث مسجد و حسینیه ای به نام مسلم بن عقیل(ع) در روستای محمدیه جغتای برشمرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای عنوان کرد: تاکنون 65 درصد سهمیه شهرستان در ثبت وقف های جدید تحقق یافته است.

 

وی در پایان بیان کرد: سال گذشته در شهرستان جغتای 36 وقف جدید توسط خیرین و نیکوکاران شهرستان به ثبت رسید.

 

برپایی غرفه کودک و نوجوان در بقعه متبرکه اباصلت در آستانه ولادت امام زمان(عج)

در آستانه ولادت با سعادت امام زمان(عج) دو غرفه کودک و نوجوان و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی در محل این بقعه به مدت سه روز برپا شده است.

 

محسن هژبری افزود: در این غرفه مسابقات فرهنگی ،قصه گویی و نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع امام زمان(عج) و نیمه شعبان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون عفاف و حجاب در بین 76 نفر خادمین خواهراین بقعه از کتاب «40 سوال و جواب پیرامون عفاف و حجاب» گفت:این آزمون با هدف بالا بردن اطلاعات خادمین افتخاری خواهر در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.

 

مسئول فرهنگی بقعه متبرکه اباصلت مشهد تصریح کرد: نتایج بدست آمده در ارزیابی سالانه خادمین خواهر این بقعه لحاظ می شود.

 

وی در پایان گفت: مرکز توسعه فرهنگ قرآن و نهج البلاغه در ورزش و مساجد کشور نیز در روز جمعه 15 خردادماه در این محل این بقعه به اجرای ورزش باستانی می پردازد.

 

آرامگاه خواجه اباصلت در کنار جاده مشهد ـ تهران در فاصله 12 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این مکان از قرنها پیش مزار و مورد توجه شیعیان بوده است.بنای اصلی بقعه چهار ضلعی است و از هر سو به وسیله چهار در به بیرون مرتبط می‌شود. تزئینات کاشی هفت رنگ، دو رواق مستطیلی شکل و آینه کاری‌های این بنا زیبا و دیدنی است.

 

از زندگى‌ خواجه اطلاعات دقیقی در دست نیست. تاریخ‌نویسان، او را گاهى غلام، گاهى برده و گاه محدث و متکلم و راوى بسیار مشهور و دانشمندى نامدار و نیز در برخى از متون، او را از ثروتمندانى که علما را مورد ملاطفت قرار مى‌داده است، معرفى کرده‌اند. ولى مردم او را خادم و محرم امام‌ رضا (ع) مى‌دانند که در تا لحظه شهادت آن حضرت، حاضر بوده است.

 

وقف یک قطعه زمین با نیت احداث آشپزخانه مسجد روستای بیگ نظر قوچان

حجت الاسلام حسین نیساری بیان داشت: واقف خیر اندیش حاج حسن خلیلی یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 75 متر مربع واقع در روستای بیگ نظر را وقف نمود.

 

نیساری افزود: این زمین که نزدیک مسجد روستا ست با نیت ساخت آشپزخانه برای مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای بیگ نظربه ثبت رسیده است.

وی ارزش این موقوفه را صد میلیون ریال اعلام نمود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش وقف جدید در این شهرستان توسط خیرین و نیکوکاران صورت گرفته است.

 

وی در پایان گفت:سهمیه شهرستان قوچان در ثبت وقف های جدید سال 94 چهل مورد می باشد که با ثبت ششمین وقف جدید در سومین ماه از سال جاری 15 درصد سهمیه شهرستان در خصوص ثبت وقف های جدید محقق شده است.

 

ثبت دو وقف جدید در نیشابور

دووقف جدید در شهرستان نیشابور به ارزش 258میلیون ریال به ثبت رسید.

 

بنابراین گزارش واقفین نیک اندیش ؛رمضانعلی ،عباسعلی ورقیه فخریان یک قطعه زمین به مساحت 1200متر مربع درروستای بحرودی رابه نیابت ازپدر مرحومشان به ارزش 200میلیون ریال به ثبت رسانده اند.

نیت این وقف عزاداری برای رسول اکرم(ص) وامام جعفر صادق (ع)می باشد.

 

این گزارش حاکی است سیدعلی حسینی فولادی خیر نیشابوری باوقف یک قطعه باغچه به مساحت 28مترمربع با 15دقیقه آب وقف دیگری در این شهرستان به ثبت رسانده است.

 

لازم به ذکراست نیت این وقف تعزیه داری واطعام امام حسین(ع) دردهه ی اول محرم است.

 

 

فرزندان شهدا در مشهد با حضرت امام(ره) تجدید پیمان می کنند

 رضا احمدی، مسئول هیئت رهروان روح الله در ارتباط با ویژه برنامه مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مشهد مقدس تصریح کرد: همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) روز چهاردهم خردادماه امسال در حسینیه رهروان روح الله مشهد مقدس مراسمی برگزار می‌شود.احمدی عنوان کرد: این مراسم با حضور و مشارکت خودجوش فرزندان شهدا برگزار می‌شود و در آن آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس به عنوان سخنران ویژه به سخنرانی خواهدپرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، فرزندان شهدای مشهد مقدس و آحاد مردم شهید پرور پایتخت معنوی ایران اسلامی حضور دارند.این فرزند شهید خاطرنشان کرد: مداحی مداح اهل بیت سید مهدی میرداماد و برگزاری نمایشگاه تصویری از زندگی امام خمینی(ره) از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی است.

 

لازم به ذکر است مراسم ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) از نخستین سال درگذشت امام راحل همه ساله تاکنون  در حسینیه رهروان روح الله مشهد مقدس توسط فرزندان شهدا برگزار می‌شود.

 

 

ویژه برنامه های 14و 15خرداد صداوسیمای خراسان رضوی

 امام دل ها  در گرامیداشت 14 و 15 خرداد

 شبکه  استانی  سیمای خراسان رضوی  در بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد اقدام به تولید ویژه برنامه ای  با عنوان «امام دل ها» کرده است.

 

 این برنامه به تهیه کنندگی  مجید جلیل زاده  به مدت 30 دقیقه  در روز 14 خرداد ساعت 18:30  با موضوع پیام 15 خرداد و ویژگی های رهبری ، روند ادامه خط مشی امام توسط مقام معظم رهبری  و  شکل گیری قیام خونین 15 خرداد و.... این مناسبت را پوشش می دهد.

 

 رادیو خراسان رضوی  امین ایران زمین  را روی آنتن می برد

 برنامه « امین ایران زمین » در روزهای 14 و 15 خرداد  به مدت 60 دقیقه  در ساعت 9 تا 10 به تهیه کنندگی و صدابرداری  نادر افشار   به روی آنتن می رود.

 

 این برنامه با موضوع رحلت امام، اندیشه های امام،  تبیین قیام 15 خرداد، دستگیری امام، نهضت امام  از سال 42 تا انقلاب اسلامی و... با حضور کارشناسانی چون آیت الله علم الهدی  امام جمعه مشهد  و میهمانان خارجی از اروپا و و آفریقا  به تبیین  و تفسیر  این موضوعات  می پردازند . نویسنده برنامه سعید خو  محمدی  و گزارشگر آن حسین ضیایی  است.

 

 پخش سریال تلویزیونی فضل بن شاذان  همزمان با ایام نیمه شعبان 

سریال تلویزیونی فضل ابن شاذان  از آثار فاخر تولید ی شبکه  استانی سیمای خراسان رضوی همزمان با ایام نیمه شعبان از شبکه استانی پخش خواهد شد.

 

این مینی سریال که به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی علی غفاری در سه قسمت 40 دقیقه ای تولید شده است ،در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه 13 و 14 و 15 خرداد ساعت 23 از شبکه استانی پخش و تکرار هر قسمت  روز بعد ساعت 9:30 دقیقه صبح خواهد بود.

 

 گفتنی است به قید قرعه به 12 نفر از بینندگان این سریال  که یک کتاب از تالیفات ایشان پیرامون حضرت مهدی (عج)  را که در سریال نام برده  می شود به سامانه 30000640 تا تاریخ 17 خرداد ارسال نمایند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات