۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۵۵۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

قیام 15 خرداد زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واکنش مردم در روز 15 خرداد نشانگر احساسات مذهبی این ملت است، گفت: مردم ما در روز 15 خرداد تبعیت پذیری از ولایت و معمار کبیر انقلاب اسلامی را به همگان نشان دادند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم بزرگداشت سالروز قیام 15 خرداد  با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند 15 خرداد روز عزای عمومی است، گفت: این روز بزرگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.


امام جمعه دابو و دشت سر افزود: روز 15 خرداد یادگاری از پیوند معنوی توده های عظیم مردمی کشورمان بوده که مردم ما حضوری ارزنده و شایسته از خود نشان داده و در میدان حضور پیدا کردند.


وی با بیان این که واکنش مردم در روز 15 خرداد نشانگر احساسات مذهبی این ملت است، تصریح کرد: مردم ما در روز 15 خرداد تبعیت پذیری از ولایت و معمار کبیر انقلاب اسلامی را به همگان نشان دادند که همواره مردم ما پیرو ولایت فقیه و رهنمودها و تدابیر گرانقدر آن هستند.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: در روز 15 خرداد ارادت دوسویه مردم به ولی فقیه و ولی فقیه نسبت به مردم نمایش داده شد که برای همیشه تاریخ به یادگار می ماند و باید تلاش کنیم در مسیر تدابیر و رهنمودهای ارزشمند ولایت فقیه گام برداریم که زمینه ساز عزت و عظمت نظام اسلامی شده است.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نمایش زیبای مردم در روز 15 خرداد سبب به پا خواستن مردم در مقابل ظلم و استکبار جهانی بوده که در واقع تجسمی از تاریخ اسلام و درجه ای برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان هایی است که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که  15 خرداد روز قیام مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند، گفت: مردم ما آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند و در واقع در فاصله میان فاجعه مدرسه فیضیه و ماه محرم یعنی از دوم فروردین تا چهارم خرداد مبارزه امام اغلب صدور اعلامیه های متعدد بود و فرارسیدن محرم وضعیت را به یک رویارویی گسترده کشانده و ایام محرم بهترین ایام و موقعیت برای افشاگری جنایات رژیم و برنامه های ضد اسلامی شاه بود.


وی ادامه داد: امام راحل با مراجع و علمای قم نشستی داشته و پیشنهاد کرد تا در روز عاشورا تظاهرات گسترده ای ایجاد کنند که با سخنرانی امام راحل در 13 خرداد ماه 1342 در عصر عاشورا با بیان ذکر مصیبت امام حسین(ع) و مطابقت ظلم یزیدان زمان طاغوتیان مزدور و ظلم بیش از حد رژیم شاهنشاهی  مردم را نسبت به افکار پلید و شوم آنها با خبر کردند که منجر به وقایع قیام 15 خرداد شد.


حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: دستگیری امام راحل و راهپیمایی مردم شریف قم، تهران، ورامین و مشهد سبب قتل عام مردم مظلوم شد که امام راحل این روز را به عنوان روز عزای عمومی اعلام کردند که باید تلاش کنیم وقایع رخداده در انقلاب اسلامی را بزرگ داشته و در راستای درس آموزی از آن تلاش کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات