۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۶۵۷۸۵

دستاوردهاى بین المللى نهضت امام خمینى

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه دین پژوهان کشور در جمع ایرانیان مقیم بلژیک دست آوردهای بین المللی نهضت امام خمینی را برای ایرانیان مقیم بلژیک تشریح کرد.
دبيرخانه دين پژوهان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دبیرخانه دین پژوهان کشور  آیت پیمان در جمع ایرانیان مقیم بلژیک گفت: فرزانگانی که در میدان عمل حقانیت راه و اندیشه خود را به اثبات رسانیده‏اند، ماندگارترین و عمیق‏ترین تحولات اجتماعی را آفریده، و فرهنگ‏ها و تمدن‏های واقعی را ساخته‏اند، و بر پهنه وسیعی از حیات فردی و اجتماعی انسان‏ها تأثیر گذارده‏اند.
 
وی افزود: بدون تردید درخشان‏ترین صحنه‏ های تاریخ بشریت را مجاهدان نستوهی پدید آورده‏اند که در رأس آنان، انبیاء عظام و اولیاء الهی قرار دارند.
 
 وی اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی و نهضت تاریخی امام خمینی قدس ‏سره را تنها در همین مسیر و از همین منظر می‏توان شناخت. به راستی که اگر نهضت‏های انبیاء و قیام‏هایی که در تداوم راه آنان به وقوع پیوسته نبود، زندگی بشر در سایه حکومت قدرتمندان و هواپرستان و چیزی جز مردابی متعفن و آکنده از ظلم و ستم نمی‏بود.
 
وی افزود امام خمینی قدس ‏سره در شرایطی یک تنه مشعل هدایت امت اسلامی را به دست گرفت که کمتر کسی باور می‏کرد روزگاری پرتو انوار آن نهضت، اقصی نقاط جهان را درنوردد و روشنگر راه مبارزان و حق‏طلبان و اسلام‏خواهان شرق و غرب عالم شود. بازگویی انقلابات و تاریخ گذشته ملت‏ها تنها از آن جهت ارزشمند نیست که واقعیت‏ها را بیان و راه تحریف را مسدود می‏کند، بلکه شناخت گذشته برای سلامت ادامه راه آیندگان یک ضرورت اجتناب‏ ناپذیر است.
 
وی با بیان نکته ه‏ای از حقایق انقلاب اسلامی گفت: بنا به شواهد تاریخی و حوادثی که در گوشه و کنار جهان و در متن انقلاب‏ها و تحولات جهان معاصر شاهد بوده‏ایم و هستیم، بسیاری از حوادثی که فراروی انقلاب اسلامی به وجود آمد، به تنهایی می‏توانستند مسیر انقلاب را منحرف و آن را به شکست بکشانند. اما الطاف الهی و هوشمندی کم نظیر امام خمینی قدس‏سره و وفاداری و آگاهی ملت بزرگ ایران تمام توطئه‏ها را خنثی کرد. به گونه‏ای که ملت در سال 68 در حالی با پیکر امام خویش، پس از 11 سال تحمل سختی‏ها و مشکلات، وداع می‏کرد که اتحاد و یکپارچگی و وحدت کلمه و عشق و عاطفه مردم عمیق‏تر و عزم و اراده‏شان بر ادامه راه امام و تداوم انقلاب اسلامی جدی‏تر و نظامشان علیرغم همه توطئه‏ها و حادثه‏ها پر ثبات‏تر از هر زمان دیگر بود.
 
آیت پیمان در بخش دوم سخنرانی خود در جمع ایرانیان مقیم بلژیک اظهار داشت : امام خمینی قدس ‏سره با ایمان به خدا و اسلام و اعتقاد به نقش مردم و بدون هیچ‏گونه هوای شخصی و با کمال انقطاع از غیر خدا، مبارزه‏ای طولانی را آغاز کرد و با قاطعیت و پرداختن بهای لازم، مرحله به مرحله آن را رهبری و با شعار «شهادت» و «پیروزی خون بر شمشیر» بر همه دشمنی‏ ها و کینه‏ توزی‏ها غلبه کرد ودر عین ناباوری جهانیان و اتحاد تمامی دشمنان دین، نظامی اسلامی و مستقل را استقرار بخشید. به اسلام و مسلمین عزت داد، پیروان اسلام آمریکایی را افشا نمود، رستاخیز و انقلابی عمیق در دل میلیون‏ها مسلمان خسته از حاکمیت ستمگران به وجود آورد، روح حقیقت را در مناسک و مفاهیم تحریف شده دمید، برائت از مشرکان را به عنوان رکن حج ابراهیمی احیاء کرد، سیاست نه شرقی نه غربی را به عنوان تنها راه نجات جهان سوم، در عمل و در متن جمهوری اسلامی تجربه کرد و آموخت، علیه آمریکا به عنوان دشمن بزرگ بشریت و شیطان بزرگ قرن شورید، ملت‏ها را به عصیان در برابر فرعونیت معاصر فراخواند، هیمنه آمریکا و استکبار جهانی را در هم شکست، درس مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی ابرقدرت‏ها را در عمل آموخت، باب متروک جهاد و دفاع در راه دین خدا را در ایران و فلسطین و افغانستان و الجزایر و عربستان و لبنان و نقاط و بلاد مختلف اسلامی گشود، معنویت، تقوی، عرفان، و حقایق ماوراء الطبیعی را در عصر حاکمیت تفکر مادی نمایاند، فتوای قتل سلمان رشدی را به جرم اهانت به مقدسات اسلام صادر کرد، بر موضع خویش در مقابل همه تهدیدهای آمریکا و غرب ایستاد، صدای شکستن استخوان‏های مارکسیسم را پیش از آن که دیگران باور کنند به گوش جهانیان رسانید، روح اتکا به نفس، خودباوری و بازگشت به هویت اسلامی را در جوامع مسلمان، به ویژه در نسل جوان دمید، جنگ فقر و غنا را نبرد مقدس صالحین و مستضعفین نامید. یک موی سر کوخ نشینان را بر تمامی کاخ نشینان برتر دانست، محرومیت زدایی و دفاع از مستضعفین شعار همیشگی‏اش بود، آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست وجهه همتش قرار داشت، ولایت فقیه را خدایی‏ترین و مردمی‏ترین و تنها شیوه بر حق حکومت و اداره جامعه دانست.
 
وی نتیجه مجاهدت‏ها و آموخته ‏های امام خمینی قدس‏ سره را جریان عظیم و رو به گسترش اسلام‏ خواهی و گرایش به اسلام ناب و به تعبیر دشمنان، بنیادگرایی اسلامی دانست و گفت : این جریان به عنوان واقعیت انکارناپذیر در عرصه معادلات فرهنگی و سیاسی جهان به طور جدی مطرح گردید. بدون تردید فرهنگ و تمدن آینده اسلامی بیش از همه چیز مدیون راهبری او، و وفاداری ملت مسلمان ایران در عصر وی می‏باشد. اکنون بر همه دولتمردان، سیاستمداران، حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها، احزاب و گروه‏هایی که داعیه تداوم راه امام را دارند فرض است که با بازشناسی اصول و مبانی فکری امام و سیره و روش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن شخصیت الهی خط و راه او را با شناخت و بصیرت کامل و به طور حقیقی و عملی نصب العین قرار دهند./836/د102/ج
ارسال نظرات