۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۷۲۶
استاد حوزه علمیه:

ترک معصیت از شرایط قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: ماه رمضان ماه برکت، رحمت و غفران الهی است و در این زمان است که زمینه خود سازی و تقرب به خداوند فراهم می شود و بدون تردید یک فرصت طلایی برای معصیت کاران و توبه کنندگان است.
ترک معصیت از شرایط قرب الهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پناهیان، کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه22خردادماه در مراسم این هفته که در هیأت شهدای گمنام برگزار شد، با اشاره به ویژگی ماه رمضان افزود: ماه رمضان، ماه دعا و نیایش به درگاه خداوند است و دعا بهترین وسیله جهت تقرب به ذات لایزال الهی است و باید در این ماه رمضان که روزها و شبهای آن افضل سایر اوقات سال است نسبت به خودسازی تلاش کرد.

 

وی در ادامه افزود: ماه رمضان ماه برکت، رحمت و غفران الهی است و در این زمان است که زمینه خود سازی و تقرب به خداوند فراهم می شود و بدون تردید یک فرصت طلایی برای معصیت کاران و توبه کنندگان است.


وی افزود: ماه رمضان ویژگی های خاصی دارد که ماه های دیگر آنرا ندارد، از جمله خداوند قرآن را در این ماه نازل کرده است، کتابی که یگانه خط مشی و دستور العمل فراگیر در زندگی مادی و معنوی انسان ها است.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: رسول خدا(ص) در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان فرموده است، ای بندگان خدا ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است، ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌هاست، روزهایش بهترین روزها، شبهایش بهترین شب‌ها و ساعتش بهترین ساعت‌هاست.

 

وی با بیان اینکه بهترین راه برای رسیدن به این مقطع توجه به خدا و برنامه‌های دینی به ویژه روزه ماه ماه مبارک رمضان است، افزود: بهتر است جوانان از دوران جوانی برای تقرب به پروردگار بهترین استفاده را کنند.


استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جوانان می‌توانند به درک بهتری از ماه مبارک رمضان برسند و نهایت استفاده را از این ماه ببرند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها در این ماه مبارک تلاوت قرآن است، جوانان قرآن را تلاوت کنند و به معنای قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشند

 

حجت الاسلام پناهیان درپایان افزود: از شرایط قرب الهی، ترک معصیت خداوند و انجام دستورهای او است. به ویژه جوانان به جهت توانایی های جسمی و رشد و بلوغ شهوی اگر بتوانند خود را از زمینه های گناه دور نگه دارند و دل و دست و زبان و چشم خود را از آلوده شدن پاک نگه دارند، می توانند از قرب الهی بهره مند شوند./817/پ203/ب4

ارسال نظرات