۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۶۶۹۳۹
کارشناس حوزوی:

مستحبات مسیر کمال و تعالی انسان را هموار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که خداوند در کنار دستورات واجب خود یک سری نوافل هم برای تعالی انسان‌ها قرار داده است، گفت: عقل حکم می‌کند که همان‌گونه که مراقبت از واجبات ضروری است انسان از نوافل هم مراقبت کند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جعفر ربانی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان احکام در میان نماز ظهر و عصر در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که خداوند در کنار دستورات واجب خود یک سری نوافل هم برای تعالی انسان‌ها قرار داده است، گفت: عقل حکم می‌کند که همان‌گونه که مراقبت از واجبات ضروری است انسان از نوافل هم مراقبت کند.

 

وی افزود: نافله نمازها یومیه پس ‌از آن نمازها بوده و خداوند با قرار دادن این نوافل برای انسان مسیر کمال و تعالی انسان را هموار کرده زیرا خواندن این نوافل ثواب زیادی داشته و انسان می‌تواند برای پر کردن ره‌توشه ابدی جهان آخرت از فرصت به‌جا آوردن این نوافل استفاده کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که مستحبات و نوافل رشد شخصیتی انسان را سرعت می‌بخشند، ادامه داد: در عالم امکان آنچه میانبری برای جمع‌آوری توشه گران ‌قیمت آخرت محسوب می‌شود نوافل و مستحبات است.

 

حجت‌الاسلام ربانی بابیان این‌که انسان باید از تمامی فرصت‌های پیش‌آمده برای جمع‌آوری توشه آخرت استفاده کند، تصریح کرد: اگر در جمع‌آوری توشه آخرت غفلت کنیم در لحظه مرگ و پس‌ازآن نخواهیم توانست با دست‌پر در محضرت حضرت حق حاضر شویم.

 

وی با اشاره به‌قرار داشتن در روزهای پایانی ماه شعبان ادامه داد: ماه شعبان ما شفاعت رسول خدا (ص) برای امت است و اگر با غفلت روزهای باارزش این ماه را ازدست ‌داده‌ایم باید از همین روز‌های باقی‌مانده استفاده کنیم زیرا از ائمه (ع) روایت‌شده که هرکس سه روز پایانی ماه شعبان را روزه بگیرد ثواب دو ماه روزه‌داری در کارنامه اعمالش ثبت می‌شود.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که باید از فرصت‌های ما شعبان برای ورود به ماه رمضان استفاده کنیم، افزود: اگر کسی گناهانش در ماه شعبان مورد بخشش قرار نگرفته باید فرصت‌های باقی‌مانده شعبان و رمضان را غنیمت شمرده و از فرصت‌های باقی‌مانده برای جبران گذشته ابهام‌آلود خود استفاده کند.

 

حجت‌الاسلام ربانی بابیان این‌که باید روزهای پایانی ماه شعبان را به سحر و شب‌زنده‌داری سر کنیم، یادآور شد: ماه‌های رمضان و شعبان ماه‌های پاک شدن انسان از آلودگی است و انسانی که در این فرصت پیش رو آمرزیده نشود باید منتظر سال آینده باشد که ممکن است عمر انسان به آن نرسد به همین خاطر از فرصت‌های پیش رو باید نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات