۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۷۲۴۵

آزمون غیر حضوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون غیر حضوری چهارمین دوره طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم استان مرکزی امروز در جوار بقعه مبارکه امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون اراک برگزار شد.
حجت الاسلام سلطاني معاونت فرهنگي اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، ظهر امروز یکشنبه 24 خرداد در چهارمین آزمون غیر حضوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم استان مرکزی که در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور گرم شرکت‌کنندگان گفت: امید است برگزاری این آزمون و دیگر برنامه‌های قرآنی روند رشد و اشاعه طرح‌های قرآنی را تسریع بخشد.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این مطلب که طرح تربیت حافظان قرآن برای چهارمین سال متوالی از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: طرح مذکور در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور صورت می‌گیرد.


حجت‌الاسلام سلطانی با ابراز خرسندی از حضور بسیار قابل توجه قرآن آموزان در طرح ملی حفظ قرآن کریم، از ثبت نام بالغ بر 17 هزار نفر در سطح استان در طرح مذکور خبرداد.


وی  با اشاره به اینکه تربیت یک میلیون حافظ قرآن از سهمیه اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود، اظهار کرد: تصور تربیت این تعداد حافظ از سوی یک سازمان مانند اداره اوقاف دور از ذهن به نظر می‌رسید؛ اما با تلاش شبانه روزی مسؤولان و مطالبات مردمی این امر به تحقق نزدیک است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و طراحی برنامه‌های اهمال شده هیچ ارگان و نهادی در طی 4 سال که از بنیانگذاری این طرح می گذرد نتوانسته مانند اداره اوقاف کارنامه زرینی را در راستای ارائه خدمات بهینه از خود برجای بگذارد.


حجت‌الاسلام سلطانی بابیان این مطلب که داشتن التزام فرهنگی و پایبند بودن به کالاهای فرهنگی یکی از فرمایشات رهبری است که باید مورد توجه عموم مسؤولان و مردم قرار گیرد، اضافه کرد: معظم له کالای فرهنگی را قرآن کریم معرفی و تمامی مردم و مسؤولان را به عمل به آیات نورانی و الهی توصیه فرمودند.


وی همچنین بهره‌مند بودن از مضامین قرآن و حضور در دوره‌های تفسیر و تدبر را یکی از مهم‌ترین کالاهای فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان باید افزون بر حضور در دوره‌های حفظ و قرائت از شرکت در دوره‌هایی همچون تفسیر و تدبر نیز غافل نباشند.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خویش بزرگترین جنگ را جنگ علیه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد و گفت: بدون تردید یکی از عالی‌ترین جهاد ها جهاد برای حفاظت و پاسداری از این مصحف الهی و خاندان عصمت و طهارت(ع) است.


حجت‌الاسلام سلطانی بابیان این مطلب که نزدیک به 7 هزار نفر سهمیه امسال اوقاف استان در طرح تربیت حافظان قرآن بوده است، اظهار کرد: تربیت مربی قرآن در استان ما را به اهداف عالیه نظام و اسلام نزدیک‌تر می‌کند و البته جریان سازی در روند هرچه سریعتر نشر رشته‌های قرآنی با حضور کارشناسان و متخصصان مربوطه انجام شده است.


وی ضمن اشاره به این نکته که تمامی داوطلبان در این طرح مربیان کلام وحی به شمار می‌آیند، اظهار کرد: انتظار می رود هر یک از مربیان قرآنی تا پایان اسفند ماه سال جاری حداقل 25 حافظ را ساماندهی کرده و در حرکت در مسیر اشاعه مبانی و مفاهیم قرآنی ترغیب کند.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه از برگزاری دوره‌های حفظ مجازی نیز خبرداد و افزود: علاقه‌مندان که فرصت کافی برای حضور در دوره‌های حفظ را ندارند می‌توانند به آدرس پایگاه حفظ مجازی قرآن مراجعه کرده و ثبت نام کنند.


حجت‌الاسلام سلطانی در ادامه، سهم امسال استان مرکزی را در دوره تربیت مربی حفظ قرآن امسال 160 نفر بیان کرد و گفت: با توجه به استقبال قابل توجه و پرشور مربیان این آزمون با حضور 210 نفر از علاقه‌مندان به نشر مفاهیم قرآنی در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد./842/پ202/ب4

ارسال نظرات