۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۶۸۲۴۳
خطیب نماز جمعه سمنان:

تشییع باشکوه شهدای غواص خلق حماسه 9 دی دیگری بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان حضور مردم در تشییع پیکر شهدای غواص را خلق حماسه 9 دی دیگری دانست و گفت: همه شهدا برای تزریق معنویت و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان به صحنه آمدند.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی، امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و حضور مردم در مساجد در ماه میهمانی خدا فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) با این مضمون که «اگر کسی رمضانش سالم باشد، کل سال انسان سالم است»، گفت: درک ماه رمضان درک محتوا و پیام‌هایی است که در این ماه گنجانده شده است.

 

حجت الاسلام احمدپناهی، ماه رمضان را ماه فرصت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه باید از فرصت‌ پرفضیلت به وجود آمده استفاده کرد تا بتوانیم از این ماه با کمالات بیرون برویم.

 

امام جمعه موقت سمنان در ادامه تصریح کرد: ماه رمضان، فرصت مغتنمی برای تحصیل بیشتر تقوا در همه‌ ابعاد از جمله تقوای سیاسی است که باید آن را  در تمامی مراحل زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

 

وی روزه واقعی را روزه‌ای که مانع از ورود غیر خدا در دل و قلب باشد، دانست و گفت: باید با دعا خواندن با خدا ارتباط برقرار کرد، زیرا تمام درس‌های مربوط به زندگی دنیا و آخرت در دعاهای پر محتوای بجا مانده از ائمه و اولیای الهی گنجانده شده است.

 

حجت الاسلام احمد پناهی افزود: روزه‌دار واقعی باید به غیر از عبادت‌های فردی در صحنه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، ذره‌ای در برابر استکبار کوتاه نیاید و همیشه مقابل زیاده‌خواهان بایستد.

 

تیم مذاکره کننده ایران باید خطوط  قرمز را رعایت کنند

امام جمعه موقت سمنان در ادامه سخنان خود با پرداختن به موضوع مذاکرات ایران و 1+5 و مذاکره کنندگان تیم هسته ای کشورمان گفت: بسیاری از خواسته‌های طرف مقابل در مورد تحریم‌ها، بازدید‌ها، تعلیق‌ها و مسائل مالی بی‌مورد و سخیف و غیر منطقی است.

 

وی با اشاره به اینکه آنها به همدیگر اعتماد ندارند و ما چگونه می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید خطوط  قرمز را رعایت کنند و با دقت و هوشیاری در این مذاکرات پیش روند.

 

حجت الاسلام احمد پناهی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: دولتی که خود را خادم الحرمین می‌داند، با همکاری و همراهی اسرائیل به جان مسلمانان افتاده است و مسلمان‌کُشی می‌کند.

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اگر مجاهدت‌ها و فداکاری‌های برخی از افراد نبود، ما غرق شده بودیم، گفت: باید به مسلمانان جهان به ویژه سوریه، یمن و عراق مانند ملت ایران توجه کرد.

 

حجت الاسلام احمد پناهی حضور مردم در تشییع پیکر شهدای غواص را خلق حماسه 9 دی دیگری دانست و افزود: همه شهدا برای تزریق معنویت و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان به صحنه آمدند./977/پ201/ح

ارسال نظرات