۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۵۸۸

برنامه های قرآنی آستان قدس رضوی ویژه ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ اجرای 30 محفل و نشست قرآنی در دارالقرآن الکریم، برگزاری شش عنوان مسابقه قرآنی، برگزاری روزانه 12 محفل انس با قرآن، قرائت 200 قاری در ایام ماه رمضان، برگزاری باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام و شرکت در نمایشگاه بین المللی از عناوین برنامه های قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است.
رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: قرائت 200 قاری در ایام ماه رمضان تلاوت قرآن در حرم رضوی از سوی بیش از 200 قاری و حافظ برجسته کشور و بین‌المللی قرآن کریم از جمله جواد پناهی، حمید رضا عباسی، محسن حسنی کارگر، مهدی حسنی، محسن حاجی حسنی کارگر، سید جواد حسینی، رضا عابدین زاده و ... صورت می گیرد.

 

وی در خصوص زمان برگزاری برنامه‌های قرآنی گفت: رواق غدیر بعد از نماز صبح ، صحن آزادی نیم ساعت بعد از نماز صبح، صحن غدیر از ساعت 18:15 دقیقه، دارالرحمه ساعت 9 صبح ویژه زائران غیر ایرانی، دارالقرآن ساعت 9:30 ویژه خواهران، دارالهدایه ساعت 10 صبح ویژه نونهالان، رواق بزرگ امام خمینی(ره) ساعت 10:30 کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بعد از نماز ظهر، صحن هدایت ویژه برادران قبل از افطار ساعت 7 از افطار و صحن رضوان نیز ویژه بانوان بعد از افطار مراسم خود را اجرا می کنند.

 

برگزاری روزانه 12 محفل انس با قرآن

وی به برگزاری روزانه بیش از 12 برنامه ترتیل خوانی و محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با عنوان «نوای قدسی» در صحن‌های آزادی، غدیر، رضوان، هدایت، رواق‌های دارالهدایه، دارالقرآن الکریم، امام خمینی(ره)، غدیر، دارالرحمه، کوثر وکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته توسط اداره کل روابط عمومی با رسانه ملی، ترتیل قرآن کریم در صحن آزادی از شبکه یک سیما و در رواق امام خمینی (ره) نیز از شبکه قرآن پخش  می شود.

 

وی تصریح کرد: در ایام مبارک رمضان 30 نشست قرآنی با موضوعات تدبر در آیات هر روز از ساعت 11:30 الی 12:30 در صحن دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این نشست‌ها تدبر در آیات منتخب از هر جزء که همان روز تلاوت شده با محوریت بیانات مقام معظم رهبری همچون ویژگی مومنان، آرامش، مودت و محبت اهل بیت(ع)، تدبر در سیره امام حسن(ع) با الگوگیری از سیره حضرت در انفاق و کمک به مستمندان همچنین تدبر در سیره حضرت امرالمومنین علی(ع) و مسئولیت شیعیان در مقابل با این امام بزرگوار با حضور اساتید برجسته همچون حجج اسلام یحیی زاده، تولایی، صفاجو، مهریزیان و علمی تبیین می‌شود.

 

شرکت در نمایشگاه بین المللی

حجت الاسلام حسینی حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس را از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی ذکر کرد و اذعان داشت: این معاونت هر ساله با داشتن غرفه‌های متنوع و جذاب، علاوه بر ارائه محصولات فرهنگی به بازدیدکنندگان به دنبال ارتباط مستمر قرآنی با مخاطبان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازی‌های قرآنی و برگزاری مسابقات است.

 

برگزاری مسابقات قرآنی

علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری شش عنوان مسابقه قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

وی افزود: «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، «فرقان»، «شکوه هشتم»، «از قرآن بپرس» و «حلم حسنیه» از جمله مسابقات قرآنی است که برای ایام در نظر گرفته شده است.

 

امینی گازار تصریح کرد: «فرشتگان آسمانی» پنج شنبه شب‌ها ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه فرقان» ویژه محافل قرآنی بانوان، «آفتاب طوس» ویژه جلسات آموزشی مسجد سازمان مرکزی آستان قدس رضوی، «از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان و جوانان در صحن دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: یکی از  اتفاقات مهم زندگی امام حسن مجتبی(ع) جریان صلح ایشان است به همین منظور در ایام مبارک ماه رمضان مسابقه کتبی با عنوان «حلم سلیم» ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به 26 سوال کتبی از آیات قرآن با موضوعات «صلح حدبیه»، «اکرام» و «حلم امام حسن(ع)» پاسخ دهند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هدف از این مسابقات قرآنی را آموزش و آشنایی بیشتر زائران و مجاوران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) با سوره‌ها، مفاهیم قرآن کریم و احادیث و روایات معصومان دانست.

 

امینی گازار خاطرنشان کرد: همه روزه مسابقات قرآنی ویژه زائران به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به کتاب شریف قرآن کریم پاسخ سوال‌ها را یافته و ضمن تلاوت آیه با آیات و مفاهیم آن نیز آشنا شوند.

 

برگزاری جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان

مدیر اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مسابقات و جنگ‌های  قرآن ویژه کودکان و نوجوانان پنج شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا و جمعه‌ها از ساعت 17 الی 19 در دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.

 

امینی گازار ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی قرائت هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی اساتید آقایان برجسته همچون سادات فاطمی، کاشفی، پناهی و ... در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

برگزاری باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام

حجت الاسلام حسینی با اشاره به چهارمین سال برپایی با شکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: برنامه‌های شب بیست و سوم ماه رمضان در صحن جامع رضوی و کلیه اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت رضا(ع) از طریق تلویزیون‌های پهن پیکر برگزار خواهد ‌شد.

 

وی افزود: تلاوت سوره‌های مبارکه دخان، روم و عنکبوت از سوی مرتلان و قاریان ممتاز بین‌المللی از برنامه‌های اجرا شده در این شب خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر در این شب حضور یابند./1308/پ203/ب4

ارسال نظرات