۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۶۸۶۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه عکس «ماه خدا»، برگزاری دوره آموزش مجازی دانش‌افزایی در معارف دینی در دانشگاه تبریز و برپایی 40 نمایشگاه از آثار هنری شهروندان تا پایان تابستان در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عدالت دهقان‌پور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر امروز، 30 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ابزار هنر رساترین و تأثیرگذارترین ابزاری است که می‎‏تواند در گسترش مفاهیم متعالی دینی و انسانی نقش ایفا کند، اظهار کرد: مسابقه عکس «ماه خدا» با هدف ترویج فرهنگ انسان‎ساز ماه مبارک رمضان و به تصویر کشیدن آداب و رسوم خاص منطقه در این ماه برگزار می‌شود.

 
وی افزود: موضوعات مسابقه شامل جلوه های معنوی ماه مبارک رمضان، ثبت لحظات بندگى مخلوق در برابر خالق خویش، سفره های سحری و افطاری و دیگر موضوعات مرتبط با ماه رمضان ا‌نتخاب شده است.

 

وی گفت علاقه مندن می‌توانند آثار خود را تا سی‌ام تیرماه جاری به نشانی kaleybarmahekhoda@gmail.com ارسال کنند.

 

براساس این گزارش هر علاقمند مى‎تواند حداکثر 5 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و فایل  عکس‎ها برطبق خروجی تلفن همراه و بدون تغییر سایز بوده و عکس‎های ارسالی باید فاقد لوگو، نوشته و تاریخ باشد.

 
برگزاری دوره آموزش مجازی دانش‌افزایی در معارف دینی در دانشگاه تبریز

حجت‌الاسلام محمد انوری، معاون نهاد رهبری دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره آموزش مجازی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه تبریز خبر داد و اظهار کرد: این دوره در 7 موضوع آموزشی اعم از: ویژگی‎های انسان موفق، مروری بر مهارت‌های زندگی، جریان‌شناسی سلفی‎‏گری، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، زنان و مردان؛ تفاوت‌‏ها و شباهت‎ها، آنچه باید قبل از ازدواج بدانیم و سبک زندگی دانشجویی برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها به امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده دست یابند؛ تعداد دوره مجاز برای انتخاب اساتید 5 رشته است که به‌عنوان فعالیت آموزشی برای آنان محسوب شده و تعداد دوره مجاز برای انتخاب کارکنان 7 رشته که ارتقای شغلی آنان را موجب می‎شود و تعداد دوره مجاز برای انتخاب دانشجویان 7 رشته است که بعداز گذراندن مؤفق دوره و اخذ گواهی از حداقل 5 رشته انتخابی، جایزه ویژه سفر به مشهد مقدس برای آنان درنظر گرفته شده است.


انوری با بیان اینکه تمام مراحل این دوره آموزشی اعم از ثبت‌نام، شرکت در کلاس‌ها و شرکت در آزمون به‌‎صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: ازاین لحاظ محدودیتی در پذیرش علاقمندان نداریم، فقط هر سه گروه نامبرده باید به نسبت شرایط گروهی خود مبنی بر استاد، کارمند و یا دانشجو بودن اقدام به انتخاب تعداد رشته کنند.


وی زمان برگزاری دوره‎ها را همزمان با ماه مبارک رمضان و در ماه‎های تیر و مرداد عنوان کرد و افزود: این دوره در کنار دوره‎های حضوری دانش‌‎افزایی برای دانشگاهیان برگزار می‎شود تا باتوجه به اینکه برخی از اساتید و کارکنان به‌‎خاطر مشغله‎های کاری فرصت حضور در کلاس‎ها را ندارند، بتوانند از این فضای ایجادشده بهره‌ کافی را ببرند.


معاون نهاد رهبری دانشگاه‎های استان تأکید کرد: همچنین در فصل تابستان دانشجویان حضور کمتری نسبت به دیگر ایام سال در دانشگاه داشته و می‌‏توانند ازاین طریق با سهولت بیشتری در این دوره‎ها شرکت کنند.


وی هدف از برگزاری این دوره را دانش‌افزایی درمعارف دینی دانست و از تمام دانشگاهیان درخواست کرد تا با برنامه‌‎ریزی مناسب و هدفمند ازاین فرصت مغتنم استفاده کرده و سطح دانش و معرفت دینی خود را درمحضر اساتید متبحر و مجرب کشوری این دوره‎ها ارتقا بخشند.


بر پایه این گزارش، این دوره آموزش مجازی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار می‎شود که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به وب‎سایت un.nahad.ir مراجعه و با شماره تلفن 04133344271 تماس حاصل فرمایند.

 

برگزاری 40 نمایشگاه از آثار هنری شهروندان تا پایان تابستان در تبریز


حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار داشت: جشنواره فیروزه، با محور قرار دادن محلات تبریز و با هدف غنی‌سازی فرهنگی شهر و اوقات فراغت شهروندان مرکز ثقل برنامه‌های امسال را، محلات سطح شهر قرار داده تا در شهروندان، حس تعلق به محله را ایجاد کنیم.


وی با برشمردن محورهای اصلی برنامه‌های این جشنواره که متشکل از برنامه‌های آیینی، فرهنگی، گردشگری تفریحی و ورزشی است تاکید کرد: کشف استعدادهای شهروندان، ارتقای میزان مشارکت شهروندان در مدیریت شهر و ایجاد نشاط اجتماعی، از محورهای مهم جشنواره فیروزه محسوب می‌شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار تبریز با بیان اینکه قالب‌های مختلف این جشنواره با ابزارهایی نظیر عکاسی، کارگاه‌های بین رشته‌ای، داستان کوتاه، نگارگری، تصویرسازی، فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، سرود، تواشیح، نمایشنامه، انیمیشن، پوستر، ایده خلاقانه و... به منصه ظهور خواهد رسید، گفت: تمام شهروندان تبریزی می‌توانند هنر خود را در قالب‌های فوق و هر قالبی که استعداد و توانایی آن را دارد به نمایش گذاشته و در این جشنواره شرکت کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز عنوان کرد: برنامه‌های فوق، با محور محلات برگزار می‌شود. یعنی آثار ارائه شده ابتدا در سطح محلات ارزیابی می‌شود و سپس، آثار برگزیده در مناطق بررسی شده و در نهایت به مرحله شهر منتقل می‌شود و در عین حال از آثار ارائه شده در محله، نمایشگاهی برپا می‌شود.

 

وی افزود: تلاش ما عمدتا بر این محور استوار بوده که بتوانیم در بهینه‌سازی اوقات فراغت، تغییر اساسی ایجاد کنیم و بدین ترتیب، سلائق و استعدادهای مختلف را هم در این برنامه‌ها لحاظ کرده، پرورش دهیم./853/پ203/ب4

ارسال نظرات