۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۰۳۷
استاد حوزه علمیه:

بهشت را عمل صالح می‌سازد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش اعمال صالح در زندگی افراد، گفت: فرقی نمی‌کند انسان در چه جایگاهی باشد زیرا بهشت هر فردی را اعمال صالح او می‌سازد.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، بعد از ظهر دو‌شنبه یکم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: بزرگان دینی همانند حضرت عیسی چهره واقعی دنیا را دیده بودند و آن‌را شبیه پیرزنی یافته بودند که هر‌که به آن دل بسته بود ناکام از دنیا رفته و هیچ سودی در زندگی خود نبرده بود.



وی افزود: ما مجبور هستیم که دنیا را بشناسیم، زیرا دین ما به‎‌‌طور کل دنیا را رد نکرده است، ضمن این‌که ما بعد از حیات در این دنیا قدم به یک زندگی جدی به نام آخرت می‌گذاریم.



رییس بنیاد فارِس المومنین با اشاره به نقش عمل در عاقبت افراد، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، هر موجود زنده‌ای که محشور می‌شود وضعیتش در گرو اعمالش است، حالا اگر عملش خیر بود موجب سعادت او می‌شود و اگر اعمالش شر بود میز قطعا با بدی‌های اعمالش مواجه می‌شود.



حجت الاسلام علوی تهرانی، با اشاره به آیه 30 سوره آل عمران، تصریح کرد: بر طبق این آیه در روز قیامت هر موجود زنده‌ای با اعمالش مواجه می‌شود، آنانی که اعمال بد انجام داده‌اند آرزو می‌کنند که ای‌کاش بین اعمال آن‌ها و اعمال بدشان فاصله بود.



وی ادامه داد: بنا‌بر گفته پیامبر(ص)، هر انسانی که به اندازه اعمال 70 پیامبر عمل صالح داشته باشد، باز در روز قیامت احساس می‌کند که اعمال وی کم است، ضمن این‌که بر اساس روایات بسیاری از اعمال انسان‌ها وقتی به‌سوی خداوند می‌روند، پس داده می‌شوند، طوری که انسان گمان می‌کند هیچ عملی از انسان‌ها پذیرفته نمی‌شود.



استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از لقمان حکیم، تصریح کرد: انسان باید در زندگی به گونه‌ای رفتار کند که همیشه آبرویش حفظ شود، ضمن این‌که دستش را به‌سوی کسی دراز نکند و دنیایش را به آخرتش نفروشد.



وی در خاتمه با تقبیح عمل گدایی، تصریح کرد: انسان باید چهره خود را با سیلی سرخ نگه دارد و تا جایی که می‌تواند دستش را به‌سوی کسی دراز نکند، زیرا در قیامت افرادی که دستشان را به نشانه گدایی دراز کرده باشند ضرر می‌کنند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات