۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۶۹۰۸۹
آیت الله طبرسی:

فهم عمیق مفاهیم قرآنی انسان را در برابر انحراف ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان باید ارتباط خود را با معارف الهی بیشتر کنند، ادامه داد: تدبر در قرآن انسان را در برابر هر گونه انحراف مصون می دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در سلسله جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان در مسجد امام سجاد(ع) ساری با بیان این که ماه رمضان فرصت ارزنده برای تقرب به خداوند منان است، گفت: انسان باید در لحظه لحظه های این ماه نورانی در تلاش باشد تا بتواند در راستای تعالی و تکامل خود گام بردارد.

 

وی با بیان این که نسل جوان باید ارتباط خود را با معارف الهی بیشتر کنند، ادامه داد: تدبر در قرآن انسان را در برابر هر گونه انحراف مصون می دارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ماه رمضان، ماه هدایت، تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: انسان می تواند با قصد قربت و انجام فرایض به کمالات برسد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

وی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

امام جمعه ساری، نزول قرآن کریم را زمینه ساز عزت و سربلندی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نزول کلام الهی را می توان آغاز تمدن بشری دانست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی در سایه نزول کلام الهی هم از لحاظ مادی و هم معنوی شهره آفاق گشتند، بیان داشت: عزت و افتخار امروز امت اسلامی نیز در پناه قرآن کریم است.

 

وی قرائت قرآن را ارائه راه درست خواندن قرآن و رعایت اصول تجویدی خواند و بیان کرد: قرائت قرآن دریچه ای به سوی حقیقت قرآن است اما متأسفانه امروزه این امر در مقدمه مانده است و آن گونه که باید بدان پرداخته نشده است و به حقیقت قرآن دست نیافته ایم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت بهره را بگیریم، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات