۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۱۲۵
امام جمعه دامغان:

جاری شدن روح ایمان در جامعه خواست شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: شهدای غواص و دیگر لاله‌های میهن اسلامی معلمان رشادت در مسیر قرب الهی هستند و بی‌شک حفظ عزت و استقلال کشور و جاری شدن روح ایمان در جامعه خواست یکایک آنان است.
امام جمعه دامغان در آيين گراميداشت ياد شهداي غواص آيين گراميداشت ياد شهداي غواص در دامغان آيين گراميداشت ياد شهداي غواص در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در آئین گرامیداشت یاد و خاطره 175 شهید غواص بازگشته به میهن اسلامی و شهدای گمنام که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، طلاب و روحانیان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهید‌پرور دامغان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این شهدای غواص با دستان بسته از عزت اسلام، قرآن و ایران و ایرانی دفاع کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا به ما جرأت بدهند که برای حفظ ایمان و استقلالمان از دادن مال ابایی نداشته باشیم، آنها مردانه جنگیدند تا نماز در جامعه حفظ شود تا سبک کسب و کار ما اسلامی شود، شهدا با جان خود برای قوام جامعه و نظام اسلامی سرمایه گذاری کردند.

 

امام جمعه دامغان تصریح کرد: چنین‌سرمایه‌ها و سرمایه گذاری بزرگی وظیفه مسؤولان را دوچندان می‌کند زیرا اصلاح جامعه اسلامی برعهده آنان است و شهدا آنچنان که آیات و روایات بیان می‌کند زنده‌اند و بر اعمال و رفتار ما نظارت می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه قرآن کریم بهترین معرف شهدا است، گمان کسانی که شهیدان را مرده می‌دانند را باطل خواند و افزود: تعابیری که قرآن درباب شهدا و منزلت والای آنان در درگاه حضرت حق بکاربرده است بی‌مثل و مانند است.

 

وی با یادآوری اینکه تمام انبیا الهی پس از فوت باید غسل و کفن شوند اما شهید با لباس خونی نبرد، بی غسل و بی تیمم به خاک سپرده می‌شود و این سندی بر ارزش جان‌فشانی او است، اظهار داشت: بی‌تردید هرچه امروز از عزت و اقتدار و استقلال داریم مدیون خون شهدا و ایثارگران است.

 

امام جمعه دامغان افول قدرت‌های جهانی بالاخص آمریکا را حاصل نشر فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و سلطه‌گری دانست و گفت: اگر امروز ابرقدرت خود خوانده‌ای همچون آمریکا در جبهه‌های سیاسی دنیا مغلوب بیداری ملت‌ها می‌شود همه و همه حاصل جان‌فشانی این آزاد مردان است.

 

گفتنی است، در خاتمه این مراسم امام جمعه دامغان با تقدیم هدیه‌ای به حاج حسین امیری از جانبازان این شهرستان و یکی از غواصان دوران دفاع مقدس و عملیات کربلای چهار و پنج از رشادت‌های این یادگار دوران جهاد و حماسه قدردانی کرد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات