۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۱۶۶
دبیر ستاد اجرائی زکات استان آذربایجان شرقی:

زکات رسانه، نشر معارف و احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده، با بیان این‌که بر هر قشری از اقشار مختلف مردم جامعه زکاتی است، گفت: زکات رسانه ترویج و نشر معارف دینی و یاری در اجرای احکام الهی است.
زکات

حجت الاسلام قاسم محمدزاده، دبیر ستاد اجرائی زکات استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه در ترویج احکام و معارف اسلامی ابراز داشت: بر هر قشری از اقشار مختلف مردم جامعه زکاتی است، زکات رسانه ترویج و نشر معارف دینی و یاری در اجرای احکام الهی است.

 


وی با بیان این‌که زکات در حقیقت متعلق به ولایت است، تصریح کرد: رسانه نیز متعلق به ولایت می باشد، از این رو هر آنچه که متعلق به ولایت است باید نسبت به یکدیگیر هم پوشانی داشته باشند.

 


دبیر اجرایی زکات استان افزود: تلاش ستاد اجرائی زکات استان بر این قرار گرفته است که فریضه الهی و احکام الهی اجرا شود، آیات الهی و روایات معصومان(ع) طرح و مباحث دینی در عرصه جامع ن
شر یابد.

 


وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه در ترویج معارف و احکام الهی بی بدیل و بسیار تاثیر گذار است، از این رو رسانه با ترویج معارف الهی و بستر سازی فکری می تواند در این راستا نقش اساسی ایفا کند.

 


حجت الاسلام محمدزاده با پشتوانه ای اقتصاد اسلامی خوانندن زکات، افزود: زکات امید محرومان، تقویت حکومت الهی و در نتیجه عزت اسلام و مسلمین و دین الهی است، هر چه این جایگاه تقویت شود سبب استحکام حکومت دینی الهی خواهد بود.

 


وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای آن کسانی که وعده‌ نصرت داده است، شروطی مقرّر فرموده است، یکی از این شرایط زکات است، خداوند بر چنین امتی نصرت و یاری می دهد؛ «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»، امر زکات یک جنبه‌ فردی و شخصی دارد، از این رو در کنار آن، یک جنبه‌ی اجتماعی و تأثیر در نظام‌سازی اجتماعی هم دارد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات