۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۶۹۴۴۲
امام جمعه خرم آباد:

مهم ترین راه مقابله با شیطان اخلاص است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که تهاجم شیطان همه‌جانبه است و از هر راهی به انسان حمله می‌کند، گفت: مهم ترین راه مقابله با شیطان اخلاص است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، شب گذشته در برنامه تفسیر آیه ششم سوره فاطر قرآن کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: این آیه در رابطه با دشمنی شیطان با انسان است.

 

وی با بیان این که در 63 آیه قرآن نام «شیطان» آمده است و در یازده آیه قرآن نام «ابلیس» و در 17 آیه نیز نام «شیاطین» آمده است، افزود: در قرآن کلمه شیطان یک معنای عام دارد و ابلیسی که در قرآن از آن یاد شده، همان شیطان است که سرکشی و تمرد کرد و از درگاه خدا رانده شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که به هر موجود سرکش و طغیان‌گر و مرتد شیطان می‌گویند، عنوان داشت: به برخی از انسان‌ها و اجنه نیز شیطان گفته می‌شود.

 

رانده شدن شیطان از درگاه الهی ریشه دشمنی شیطان با انسان بود

امام جمعه خرم آباد با یادآوری این مطلب که وقتی شیطان از درگاه الهی رانده شد کینه آدم را به دل گرفت و این ریشه دشمنی شیطان با انسان بود، افزود: در این راستا شیطان سوگند خورد کاری می‌کند، همان‌گونه که خدا او را از درگاهش رانده است، انسان نیز از درگاه خدا رانده شود.

 

وی با بیان این که تهاجم شیطان همه‌جانبه است و از هر راهی وارد می شود، خاطرنشان کرد: راه هایی همچون ایجاد اختلاف، تفرقه، کینه و دشمنی میان انسان‌ها از راه هایی است که شیطان وارد می شود و در قرآن نیز از آن‌ها نام برده شده است.

 

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: وعده و وعید دادن، ایجاد ترس و وحشت در دل انسان، برانگیختن آرزوهای طولانی، آسان‌سازی و کوچک ‌نمایی گناه و شهوت از دیگر راه هایی است که شیطان وارد می شود.

 

وی در ادامه  آراستن و زیبا نمایی گناه، برانگیختن آتش حسادت، ایجاد درگیری و تشویق به خوردن ربا و مال حرام را از دیگر راه‌های حمله شیطان به انسان بیان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که مهم ترین راه مقابله با شیطان اخلاص است، اظهار داشت: هر کاری انجام می‌دهید برای خدا باشد، شیطان زورش به هر کس برسد به بندگان خالص خدا نمی‌رسد.

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه تقویت ایمان، توکل، یاد خدا، پاکی، طهارت باطنی و ظاهری را از جمله راه های مقابله با شیطان بیان کرد.

 

وی با بیان دیگر راه های مقابله با شیطان خاطرنشان کرد: وضو داشتن از راه هایی است که شیطان را از انسان دور می کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر طهارت باطنی بیان داشت: طهارت باطنی نیز این است که از خدا بترسیم و تقوای الهی را رعایت کنیم./9459/پ202/ح

ارسال نظرات