۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۶۹۷۵۳
نماینده مردم کرمانشاه در خبرگان:

کل نظام عالم قائم به ذات رب العالمین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، گفت: کل نظام عالم اعم از افلاک، کهکشان‌ها و تمام موجودات انرژی خود را از وراء این عالم یعنی اراده رب‌العالمین کسب می‌کنند.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که به همت موسسه منتظران منجی(عج) در مسجد امام علی(ع) شهرری برگزار شد، گفت: علم بر دو قسم است که به علم حضوری و حصولی تقسیم می‌شود.

 

وی افزود: تصاویری که ما از اشیاء در ذهن خود داریم مانند تصویر یک لیوان، دیوار و دیگر اشیاء علم حصولی می‌باشد یعنی علم به صورت اشیاء را علم حصولی می‌نامند.

 

آیت الله ممدوحی در ادامه بیان داشت: علم حضوری علم به خود اشیاء است مانند جدول ضرب که فرد به آن تسلط دارد و خداوند متعال عالم به همه موجودات می‌باشد و به ذره ذره مخلوقات خود علم داشته که به این علم حضوری می‌گویند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به علم حضوری خداوند در عالم هستی، ابراز داشت: خداوند به عین وجود هستی آگاه است و به هر برگی که از درخت فرو می‌افتد احاطه دارد این علم به علم حضوری خداوند تعبیر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عالم هستی را خداوند آفریده است، گفت: خداوند همه هستی را آفرید تا هنر خود را نشان دهد و خداوند لحظه به لحظه همراه مخلوقات خود است و نسبت به همه موجودات علم حضوری دارد.

 

آیت الله ممدوحی در ادامه خاطرنشان کرد: کل نظام عالم اعم از افلاک، کهکشان‌ها و تمام موجودات انرژی خود را از وراء این عالم یعنی اراده رب‌العالمین کسب می‌کنند./807/پ202/ش

 

ارسال نظرات