۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۱۵۰
امام جمعه عجب شیر:

مصرف درست، عامل شکوفایی اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عجب شیر گفت: توجه به مصرف صحیح و بجا در ضمن تولید بیشتر همراه با مصرف کالای داخلی مهم ترین عامل شکوفایی اقتصادی و از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره با بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان کشور، گفت: هر آنچه که رهبر معظم انقلاب چراغ راه حرکت عمومی کشور قرار داده‌اند از روی آگاهی، بصیرت و نگاه عمق نگرانه ایشان است.

 

وی بیانات رهبر انقلاب را به منزله حکم حکومتی خواند و  ابراز داشت: سعادت جامعه امروز ما در گرو عمل به رهنمود های ایشان بوده و غفلت از آن ها سبب شقاوت و خسران در دنیا و آخرت می‌شود.

 

حجت الاسلام شربیانی در ادامه، بیانات و رهنمود های رهبر انقلاب را فرمول بومی حل مسائل کشور عنوان کرد و افزود: بهترین راه درمان مسائل اقتصادی کشور، خروج از شرایط راکد امروز است، اقتصاد کشور باید پویا، مقاوم و مناسب با منابع کشور و همراه با توجه ویژه به دانش بنیانی آن باشد.

 

وی از جمله محورهای اساسی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را مسأله مصرف دانست و ادامه داد: صرفه جویی لازم است که در دو محور مردمی و دولت پی گیری و تحقق یابد، با ایجاد یک فرهنگ جامع و الگوی زندگی دینی در این رابطه می توان به این مهم دست یافت، صرفه جویی نه تنها یک امر معقول است بلکه ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.

 

امام جمعه عجب شیر شیطان را مظهر پلیدی و چهره ای زشت عنوان کرد و ابراز داشت: زشتی امر اسراف و مصرف بی مورد و نا بجا تا به حدی می باشد که قرآن از مسرفین به برادران شیطان تعبیر آورده است.

 

وی ادامه داد: توجه به این معنا و حقیقت چه بسا عامل انگیزشی در انسان جهت خروج از دایره پلیدی و زشتی شود، از این رو اعتدال در مصرف در حقیقت امری مطلوب و پسندیده و سبب رضای الهی خواهد بود.

 

امام جمعه عجب شیر با بیان ضرورت اعتدال در مصرف،  تأکید کرد: خروج از اعتدال در مصرف را می توان اسراف نامید، بنابراین صرفه جویی در مصرف به معنای کم مصرف کردن نبوده است، تا در نتیجه آن اقتصاد مقاومتی را ریاضت اقتصادی دانست.

 

وی در ادامه به تشریح تفاوت های ریاضت اقتصادی با محورهای اقتصاد مقاومتی پرداخت و اذعان داشت: از جمله تفاوت های اساسی این دو در بحث صرفه جویی می باشد، عدم اسرف در حقیقت به معنای مصرف صحیح و به جا است و اقتصاد مقاومتی با مصرف بی جا مخالف است.

 

حجت الاسلام شربیانی در ادامه با اشاره به این‌که مصرف بی رویه و نادرست، ظلم، جرم و گناه است، تصریح کرد: اصولا نگاه قرآن به مسأله اقتصادی نگاهی در راستای بهره وری مناسب و درست از امکانات و وسایلی است که خداوند در اختیار بشر به طور مستقیم و یا با تولید و کار قرار داده است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت امیرمؤمنان(ع) در مسأله قناعت، افزود: قناعت در حقیقت موجب بسنده کردن شخص به میزان نیاز و ضرورت از مال و ثروت و امکانات مادی دنیوی است، خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم، روحیه قناعت و صرفه جویی را امری ارزشمند و پسندیده می داند و بر آن تاکید دارد.

 

امام جمعه عجب شیر مصرف درست را عامل شکوفایی اقتصادی دانست و بیان داشت: یکی از  موارد مهم در حوزه اقتصاد و دانش آن، مصرف است؛ تاثیر و تاثر سه گانه های اقتصادی یعنی تولید، توزیع و مصرف، امری پوشیده نیست.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به مصرف صحیح و بجا در ضمن تولید بیشتر همراه با مصرف کالای داخلی مهم ترین عامل شکوفایی اقتصادی و از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام شربیانی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه ای که بخواهد جامعه برتر، پاک و طیب باشد، می بایست به عنصر قناعت و صرفه جویی به عنوان عنصر مهم در تحقق آن بیندیشد و آن را در همه ابعاد زندگی مورد توجه قرار دهد و طهارت اقتصادی جامعه را با توجه به مسأله پول حلال محقق سازد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات