۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۰۲۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

همسران آرام بخش یکدیگر باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همسران همدیگر را همراهی کنند، خداوند مقلب القلوب است و دلها را متحول می کند، اگر شما آرامش همسرتان را از خداوند بخواهید خداوند نیز به خود شما آرامش می دهد.
همسران آرام بخش یکدیگر باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حسن پور، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع اخلاقی- تربیتی در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: پدر و مادران برای گرایش فرزندان به سمت دین، افزون بر این که به آن ها محبت می کنند، برای آن ها دعا نیز کنند. 

 

وی به قبح گناه اشاره و ابراز کرد: خداوند متعال در آیه 33 سوره انبیا می فرماید: «کُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ» همه عالم تسبیح خداوند را می کنند، گناه کردن مشکل تر است یا تسبیح کردن خداوند متعال؟ اگر شما اراده کنید، گناهی را ترک کنید، تمام عالم خلقت به کمک شما می آیند تا آن گناه را ترک کنید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: همسران همدیگر را همراهی کنند، خداوند مقلب القلوب است و دل ها را متحول می کند، اگر شما آرامش همسرتان را از خداوند بخواهید، خداوند نیز به خود شما آرامش می دهد.

 

حسن پور با اشاره به این که انسان با رعایت حیا، در حقیقت برای خود ارزش قائل شده است، اظهار کرد: «جبرئیل بر آدم نازل شد و گفت: اى آدم! من مأمور شده‌ام که تو را در انتخاب یکى از سه چیز مخیّر سازم؛ پس یکى را برگزین و دوتا را واگذار. آدم گفت: آن سه چیز چیست؟ گفت: عقل، حیاء و دین. آدم گفت: عقل را برگزیدم، جبرئیل به حیاء و دین گفت: شما بازگردید و او را واگذارید، آن دو گفتند: اى جبرئیل! ما مأموریم هرجا که عقل باشد با او باشیم».

 

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این پرسش که در مقابل بدرفتاری همسرمان چه کنیم؟ گفت: خداوند انسان ها را به گونه های مختلف امتحان می کند، این نیز امتحانی از سوی پروردگار است، با او صبوری و مدارا کنید.

 

وی تصریح کرد: یکی از علل افزایش طلاق، کم صبری دختران است، دختران، باید از مادران استقامت و صبوری را بیاموزند و با هر مشکلی از زندگی کنار نکشند.

 

حسن پور به حکمت های بیماری اشاره و تصریح کرد: زمانی که برای شفای بیمارتان دعا می کنید، اصرار بر شفای او نداشته باشید؛ بلکه از خداوند بخواهید هر چه خیر و صلاح است، اتفاق بیفتد؛ چرا که امکان دارد شفای او در ماندن در این بیماری باشد و کفاره گناهان او باشد تا پاک شود./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات