۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۰۵۸۹
امام جمعه شهرضا خواستار شد؛

استفاده از فرصت ماه رمضان برای نهادینه کردن الگوی مصرف آب در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با بیان این‌که اسراف و تبذیر در هر نوع آن مذموم و سبب ضررهای فردی و اجتماعی فراوانی است و سبب خسران آخرت می‌شود، خواستار استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای نهادینه کردن الگوی مصرف آب در جامعه شد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا، عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، ضمن قرائت آیاتی از سوره مبارکه یونس، گفت: در آیات این سوره مبارکه موسی و فرعون در مقابل هم قرار دارند و یکی از وجوه تمایز آنها اسرافکاری فرعون ذکر و مورد مذمت واقع شده است.

 

 

وی در ادامه افزود: در آیات سوره مبارکه یونس، فرعون به واسطه زیاده خواهی اسراف کننده معرفی شده، زیرا فرعون مردم را به سوی خود دعوت می کرد و با این اقدام زمینه ضلالت و گمراهی آنها را فراهم می کرد.

 

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با آیه 43 سوره غافر اظهار کرد: اسراف کاری داری مصادیق فراوانی است که پروردگار متعال بندگان خود را از تمامی آنها بر حذر داشته است.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی اسراف در مصرف آب شرب را یکی از بدترین انواع اسراف برشمرد و تأکید کرد: در شرایطی که کشور دچار بحران خشکسالی و کمبود منابع آب شده است، اسراف این مایع حیاتی بسیار خطر ناک و در عین حال موجب عقاب شدید است.

 

وی تصریح کرد: خداوند به صراحت اسراف کنندگان را برادران شیطان و از پیروان مکتب او معرفی می کند و مؤمنان را از آن باز می دارد.

 

امام جمعه شهرضا همچنین با اشاره به آیه 53 سوره مبارکه زمر، اسرافکاری را زمینه ساز کاهش طول عمر افراد برشمرد و در ادامه افزود: پروردگار متعال بندگان خود را به انفاق عاقلانه و متعادل فرا می خواند و از بخل و اسراف در انفاق باز می دارد.

 

حجت الاسلام یعقوبی تقوا و تخلق به اخلاق الهی را از امور اکتسابی برشمرد و گفت: تخلق به اخلاق الهی همانند علم آموزی، انفاق و اقامه حدود الهی از جمله اموری هستند که افراد باید با تلاش و مجاهدت آنها را در وجود خود نهادینه کنند.

 

وی نماز را از جمله اسباب قوام دین برشمرد و تأکید کرد: اقامه نماز به همراه عمل به سایر حدود و فرامین الهی مقبول و مورد تأکید پروردگار است تا زمینه اصلاح امور فردی و اجتماعی را فراهم آورد./939/پ202/ی 

ارسال نظرات