۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۰۹۳۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تربیت اخلاقی با تأمل در آیات قرآن میسر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که در قرآن مطالب علمی فراوانی وجود دارد، گفت: هدف از این آیات فقط بیان مطالب علمی نیست، بلکه بیان تربیت و اخلاق است که باید در آیات قرآن تأمل کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، شب گذشته، در تفسیر آیه 12 سوره مبارکه فاطر گفت: این آیه با محوریت دریا است.

 

وی با اشاره به این که در قرآن نشانه‌هایی از توحید و خداشناسی موجود است، افزود: دریا یکی از  نشانه‌های توحید و خداشناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان  نباتات، زوجیات، گیاهان، حیوانات را از دیگر نشانه های توحید بیان کرد و عنوان داشت: در دریا برکات فراوانی برای انسان‌ها وجود دارد و این از نشانه های عظمت خداوند است.

 

وی بیان داشت: وجود منابع تغذیه انسان، تجارت دریایی، حمل و نقل دریایی، منابع معدنی دریایی از برکات دریاها است.

 

آفرینش دریا از نشانه های توحید است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که این‌که در دریاها و اقیانوس‌ها به‌عنوان بزرگ ‌ترین نعمت خداوند شگفتی‌های فراوانی وجود دارد، عنوان داشت: آفرینش دریا از نشانه‌های توحید است.

 

وی با بیان این‌که انسان با دیدن دریا به عظمت و قدرت خداوند متعال پی می‌برد، یادآور شد: با دیدن دریایی که یکی شور و دیگری شیرین است می‌توان درس توحید گرفت.

 

امام جمعه خرم آباد وجود داشتن دو دریا یکی با آب شیرین و دیگری با آب شور را از نشانه های عظمت خدا بیان کرد و افزود: از هر دو دریا گوشت تازه بیرون می‌آید، از هر دو دریا لوازم زینتی استخراج می‌شود، هر دو دریا محل مناسبی برای کشتی رانی هستند.

 

وی آب شور و آب شیرین دریا را مثالی برای انسان کافر و انسان مؤمن دانست و عنوان داشت: مؤمن مثل آب شیرین، گوارا و لطیف است و کافر مثل آب شور، سوزنده و گدازنده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که کتاب قرآن سرشار از مطالب علمی است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب علمی محض نیست و هدف آن به تنهایی بیان مطالب علمی نیست.

 

وی با بیان این که هدف از آیات قرآن بیان تربیت و اخلاق است، اظهار داشت: آیات قرآن برای تربیت، سازندگی و اخلاق است، لذا باید افزون بر تلاوت قرآن در آیات تأمل کرد./9459/پ202/ی

ارسال نظرات