۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۷۱۳۶۲
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

شبکه‌های ماهواره‌ای در حال الگو‌سازی برای مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تمام ابزار رسانه صهیونیستی و آمریکایی در حال ارائه الگو به مسلمنان هستند، گفت: بدترین زنان و مردان در جهان غرب در حال الگو شدن برای مسلمانان هستند.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر چهار‌شنبه 10 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: برای تامین خیر دنیا و آخرت قرآن کریم مسأله بسیار مهم معرفی سرمشق نیک را ارائه کرده است تا انسان‌ها از آن بهره بگیرند، سرمشقی که می‌تواند یک نقشه جامع مهندسی باشد تا مردان و زنان از طریق آن همه جوانب زندگی خود را بر اساس این نقشه تبیین کرده و بسازند.



وی افزود: طراح این نقشه کاربردی خداوند متعال است که به تمام مسایل دنیوی آگاهی کامل دارد، حال اگر از ابتدا مردم نقشه پیش روی خود را اجرا می‌کردند، یقینا هم در دنیا و هم در آخرت یک وضعیت خوب داشتند.



استاد حوزه علیمه با اشاره به جهل تاریخی بشر، تصریح کرد: انسان به دنبال غرایز خود رفته و از خداوند دور شدند، ضمن این‌که بشر به‌جای پیروی از خداوند از بشری پیروی کرد که عاقبت بنای وجودی او را تخریب کند، اما برخی نیز از نقشه الهی پیروی کردند و به نقطه‌ای رسیدند که خداوند حتی درباره آنان فرمود؛ این افراد از تمام آفریدگان من بهتر هستند.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تاکید بر آیه‌ای از قرآن، اضافه کرد: هر انسانی آگاه به وضعیت خود است، زیرا صفات ذاتی انسانی که بر‌آمده از نکات اخلاقی است وی را به‌سمت آفریدگان پاک رهنمود می‌کند.



استاد برجسته اخلاق با بیان روایتی از پیامبر(ص) در خصوص صفات افراد در زندگی، گفت: پیامبر فرمودند؛ عده‌ای در قرآن به عنوان کافر و منافق و معاند هستند، عده‌ای دیگر نیز مانند اصحاب پیرو امام علی(ع) هستند که پیشوای آن‌ها حضرت علی(ع) است و آنان نیز اقتدا کنندگان به علی(ع) هستند.



وی با معرفی الگو‎‌‌های قرآنی در زندگی افراد، خاطر‌نشان کرد: نخستین زنی که می‌تواند سرمشق افراد در زندگی باشد، آسیه همسر فرعون است، دومین زنی که می‌تواند الگوی تمام بشر باشد حضرت مریم مقدس است، زیرا این زنان تمام ارزش‌های الهی را در درون خود دارند، ضمن این‌که حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد(ص) نیز برای تمام بشریت الگو و سرمشق هستند، زیرا این دو پیامبر در تمام مراحل زندگی تسلیم محض الهی بودند.



 
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تذکر در خصوص نفوذ فحشا در جهان اسلام، تاکید کرد: باید بسیار مراقب بود تا الگو‌های فاسد و عمدتا منحرف اخلاقی در میان کشور‌های مسلمان و جوانان خداجو رخنه نکرده و آنان را تحت تاثیر قرار ندهند.



استاد برجسته اخلاق در پایان بار دیگر با تاکید بر وجود سر‌مشق و الگو در زندگی، اضافه کرد: در کتب علمای اهل سنت به الگو و سر‌مشق در زندگی اشاره شده است و طبق روایات مستند، پیامبر(ص) در میان جمع اصحاب خود دست امام علی(ع) را بالا گرفت و فرمود؛ نخستین فردی که به من ایمان آورد و از همه راستگو‌تر است علی(ع) و او می‌تواند الگویی برای تمام امت باشد تا مردم در صراط مستقیم بمانند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات