۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۱۴۳۶
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

بالاترین نعمت خداوند دین و مذهب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال دین و مذهب را بالاترین نعمت یاد کرد و گفت: خداوند نعمت های خود را بر ما تمام کرده است، از این رو ما باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه چهارشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با تبریک میلاد امام حسن(ع)، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید هر کسی بر سر سفره قرآن بنشیند، از جهالت او کاسته و بر هدایت او افزوده می شود.

 

وی افزود: خداوند در سوره حجر به دشمنان پیامبر اسلام(ص) پاسخ می دهد، چرا که آنان پیامبر(ص) را مجنون خطاب می کردند، در حالی که قرآن کریم بر ایشان نازل شده بود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در آیه 44 سوره حجر از ویژگی های جهنم سخن به میان آمده است، گفت: جهنم دارای هفت درب است که از هر یک از آن درب ها گروهی عبور خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: پیامبر اسلام(ص) در زمان نزول آیه 44 سوره حجر بسیار گریه کرد که فاطمه زهرا(ص) علت گریه ایشان را جویا شد و پیامبر(ص) نزول آیه 44 از سوره حجر را دلیل گریه خود عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که خداوند در آیه 45 تا 48 سوره حجر در مورد نعمت های بهشتیان سخن به میان آورده است، گفت: درختان سرسبز و چشمه های سرشار از آب، سلامتی، امنیت، دل های پاک از حسد و کینه و خیانت، پیوند برادری، تخت های موجود در بهشت، دوری از خستگی در بهشت و نبود فکر نابودی و بیرون رفتن از بهشت، از نعمت های موجود در بهشت است.

 

به گفته وی، از پیامبر اسلام(ص) روایت است دو نعمت سلامتی و امنیت مجهول است، از این رو ما باید شکرگزار نعمت امنیت در ایران اسلامی باشیم.

 

وی با اشاره به این که در سوره حجر خداوند نعمت های مؤمنان را ذکر کرده است، گفت: هدف از بیان این نعمات، دعوت به توحید، خدا پرستی و دوری از شرک و شکرگزاری در برابر نعمات خدا است.

 

حجت الاسلام عباسی خلقت انسان، دریا، مرکب های موجود، بارش باران، میوه ها، دین و مذهب، علما و اندیشمندان، کرامت انسان، شیر چهارپایان، عسل، حواس ظاهری، آرامش و لباس را از نعمت های ذکر شده در سوره حجر برای مؤمنان عنوان کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان دین و مذهب را بالاترین نعمت یاد کرد و گفت: خداوند نعمت های خود را بر ما تمام کرده است، از این رو ما باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.

 

وی با اشاره به این که در قرآن کریم آمده است هر کس کفر نعمت کند، خداوند نعمت را از او می گیرد، گفت: حضرت ابراهیم بسیار شکرگزار خداوند بود و زمانی که مهمانی به او می رسید، بسیار خوشحال می شد و شکر خداوند را بجای می آورد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: امروزه برخی در زمان رسیدن مهمان به منزلشان، ناراحت می شوند، اما غافل از این هستند که خداوند روزی مهمان را زودتر از خود او می رساند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات