۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۷۵۱
نوبخت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

هیچ قدرتی نمی‌تواند به ایران زور بگوید/ مردم گرانی را احساس می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور با بیان این‌که یک نبرد تمام عیار اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های بزرگ به وجود آمده است، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را برای خروج از این تنگنا حکیمانه خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب ما را مقاوم، شجاع و با مدیریت جهادی تربیت کرده است.
سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارش کوتاهی از اقدام‌های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته پرداخت.

 

وی در ابتدا با اشاره به اعمال تحریم‌های مختلف و ظالمانه غرب و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: یک نبرد تمام عیار اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های بزرگ به وجود آمده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه به طرح این سؤال پرداخت که از یک رهبر فهیم، نکته‌سنج و آگاه چه انتظاری است که امت و مسؤولان دولت را راهبری کند که با چه ساز و کاری می‌تواند از این گردنه با این شرایط سخت خارج شود؟

 

نوبخت از رهبر معظم انقلاب به سبب این‌که با راهنمایی‌های مناسب، به موقع و حکیمانه دولت را برای خروج از تحریم و تنگنایی که قدرت‌های غربی برایش فراهم کرده، هدایت فرموده‌ است، تشکر و قدردانی کرد.

 

وی با برشمردن 24 راه مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای خارج شدن از این گردنه سخت، گفت: این راه‌ها را رهبر معظم انقلاب به دولت و مجلس ابلاغ کرده‌اند تا با به کار بردن مناسب آنها، الگویی برای جهان از نظام اقتصاد اسلامی شویم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ابتدا باید شرایطی را فراهم کنیم که کلیه منابع داخلی کشور تجهیز شود و اقتصاد را به جای یک اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل کرده و بهره‌وری را در اقتصاد بالا ببریم.

 

وی افزود: همه 24 بند سیاست براساس این‌که هر سیاست را کدام دستگاه‌ها باید انجام دهد مشخص کردیم و خواستیم تا برنامه‌ها را برای ما بیاورند، این سیاست‌ها را در شورای اقتصاد اصلاح و تصویب کردیم و به دستگاه مربوطه برای اجرایی شدن ارجاع دادیم.

 

نوبخت ابراز کرد: یک سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی کشور می‌گذرد، اما نمازگزاران انتظار نداشته باشند که ما بگوییم داریم کارهایی انجام می‌دهیم که اندازه این یکسال اقدام‌هایی انجام شده است.

 

وی به برخی دستاوردهای دولت در زمینه نفت، برق، راه‌آهن، ترانزیت زمینی و دریایی، راه و شهرسازی، صنعت، واردات و صادرات که با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دست آمده است اشاره کرد و گفت: با این شرایط سخت تحریم نیازمند آن هستیم که کالاهای اساسی به ویژه گندم را برای سالیان بعد ذخیره کنیم.

 

سخنگوی دولت با بیان این‌که در محاصره و تحریم هستیم و درآمدهای ما را تقلیل داده‌اند و حتی پول نفتی را که فروخته‌ایم نمی‌توانیم به کشور بیاوریم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ما را مقاوم، شجاع و با مدیریت جهادی تربیت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ در برنامه ششم که رهبر معظم انقلاب سیاست‌هایش را ابلاغ فرمودند، در راه دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم تا رفاه ایجاد شود که تنها در سال گذشته رشد منفی سرمایه‌گذاری به رشد مثبت تبدیل شده است.

 

نوبخت گفت: این به معنای ارزان کردن نیست و کالاها همچنان گران می‌شود و مردم این گرانی را احساس می‌کنند و تنها همت ما در این شرایط تحریم آن است که رشد گرانی را کم کنیم و توانسته‌ایم از چهل درصد آن را به زیر پانزده درصد برسانیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: برای اولین بار است که یک کشور در دنیا با شش قدرت بزرگ جهانی گفت‌وگو می‌کند بدون این‌که آنها بتوانند چیزی تحمیل کنند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که قدرت‌های بزرگ اقتصادی نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ایران زور بگویند و نمایندگان ملت چنین سرافرازی برای کشور فراهم کرده‌اند، از مردم خواست این نمایندگان را که رهبر معظم انقلاب فرمودند غیور، شجاع و مورد اعتماد هستند در شب‌های قدر صمیمانه دعا کنند تا پیروز شوند.

 

وی با اشاره به این‌که سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت کشور موظف به طراحی برنامه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، گفت: اشتغال، پیشرفت و تعالی کشور با همکاری همه نخبگان، کارشنان و دعای خیر مردم ایران امکان‌پذیر است./920/پ202/ج

ارسال نظرات