۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۷۱۷۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تیم مذاکره پای توافقی را امضا کند که مایه افتخار نظام باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر قرار است مذاکره کنندگان هسته ای پای توافقی را امضا کنند، این توافق می بایست به گونه ای بوده که مایه افتخار نظام و سرشکستگی استکبار باشد.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دور نهایی مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 برای دست یابی به توافق جامع، اظهار کرد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باعزت، شجاع و باغیرت هستند اما باید مراقب باشند فریب آمریکا و شیطان بزرگ را نخورند.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی در داخل کشور زودباور بوده و فریب چراغ سبزهای آمریکا را می خورند، افزود: آمریکا گرگ درنده و وحشی بوده و نباید از این گرگ انتظار دلسوزی و پاسبانی داشت چرا که شیطان بزرگ بارها دشمنی و عداوت خود با ملت ایران را به نمایش گذاشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما در عین حال تیم مذاکره کننده هسته ای ما می بایست همانند گذشته با شجاعت و عزت و غیرت به این مذاکرات ادامه دهد.

 

وی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور گفت: اگر قرار است پای توافقنامه ای را امضا کنید هوشیار باشید که آن توافقنامه و امضای شما مایه افتخار نظام و سرشکستگی استکبار و دشمنان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که مذاکره کنندگان هسته ای ایران در امضای توافق احتمالی باید نسبت به فریب و تزویر شیطان بزرگ مراقب و هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: آمریکا شیطان بزرگ بوده و کار شیطان نیز فریب و نیرنگ است اما خوشبختانه مذاکره کنندگان هسته ای ایران نیز افرادی شجاع، باغیرت و آگاه بوده و اجازه نمی دهند حقی از ملت ایران تضییع شود.

 

غرب در سایه دروغ بزرگ حقوق بشر دست به جنایت می زند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوازدهم تیرماه، سالگرد حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت 298 سرنشین آن در سال 1367، اظهار کرد: آمریکا با وجود دست زدن به چنین جنایت هایی، اکنون خود را مدافع حقوق بشر می داند.

 

وی با بیان این که غرب در پرتو دروغ بزرگ حقوق بشر دست به جنایت های وحشتناکی علیه بشریت می زند، خاطرنشان کرد: کشورهایی که داعیه دفاع از حقوق بشر دارند خود دست شان تا مرفق به خون انسان های بیگناه آغشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به کشورهای غربی گفت: شما چه مسؤولیتی در برابر حقوق بشر دارید در حالی که خود بزرگ ترین ناقضان آن هستید و لکه های خون ملت های مظلوم دنیا روی دست شما پاک شدنی نیست.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی زودباور بوده و با سخنان خود سعی در تطهیر شیطان بزرگ دارند، تصریح کرد: افراد غافل و ناآگاه و شماری از خائنان تلاش می کنند تا آمریکای جنایت کار را متمدن، مدافع حقوق بشر و صلح‏ طلب نشان دهند که این افراد می بایست برای خیانت خود در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند.

 

روز قدس؛ موعد فریاد انزجار مسلمانان از سه غده سرطانی اسراییل، داعش و آل سعود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم این روز، اظهار کرد: در روز قدس امسال مسلمانان اقصی نقاط جهان خشم و نفرت خود را از سه غده سرطانی اسراییل، داعش و آل سعود فریاد می زنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امسال به دلیل شرایط منطقه ای و جهانی مسلمانان و جنگ های موجود در سرزمین های اسلامی، حضور مردم در مراسم روز قدس می بایست محکم تر و بیشتر باشد، تصریح کرد: مستکبران، مرتجعان و دشمنان، جهان اسلام را به خاک و خون کشیده اند و مسلمانان واقعی می بایست در برابر این نیروها ایستادگی کنند.

 

وی افزود: اسراییل و استکبار، رژیم آل سعود و تکفیری هایی نظیر داعش تلاش می کنند جهان اسلام را قطعه قطعه کنند، افزود: در چنین شرایطی مسلمانان می بایست همت مضاعفی داشته و با اتحاد و انسجام به مقابله با دشمنان خود برخیزند.

 

شب های قدر فرصت ارزنده ای برای خداشناسی و خودسازی است

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به نزدیک شدن شب های قدر، ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از این فرصت ها، اظهار کرد: ماه رمضان سرور همه ماه های سال و لیالی قدر نیز سرور همه شب ها و روزهای سال هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که خداوند ارزش شب قدر را بیشتر و برتر از هزار ماه قرار داده و این شب ها فرصت ارزنده ای برای خداشناسی و خودسازی هستند، افزود: شب قدر به اندازه ای ارزش دارد که اگر انسان این یک شب را خالصانه و عابدانه احیاداری و راز و نیاز کند، ثواب آن از 83 سال عبادت نیز بیشتر خواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب های قدر در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، از مردم مؤمن مرکز استان خواست تا با حضور در این مراسم ها و برگزاری عبادات به صورت جماعت، از فرصت ویژه شب های قدر بهره لازم را ببرند./9314/پ201/ج

 

ارسال نظرات