۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۳۵۲
امام جمعه شبستر:

شب قدر فرصتی برای شناخت حقیقت بندگی و عبودیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی این شب‌های پرفضیلت، گفت: شب قدر طلایی‌ترین فرصت برای توبه، استغفار و جلب رضایت الهی است و می‌توان در این شب‌ها به حقیقت بندگی و عبودیت رسید.
شب قدر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی این شب‌های پرفضیلت اظهار داشت: دلیل فضیلت شب قدر بر سایر شب‌ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می شود.


وی با بیان این‌که پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند؛ هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود، گفت: امام صادق(ع) نیز فرمودند؛ از کتاب خدا استفاده می شود که شماره ماه‌های سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماه‌ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیله‌القدر است.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که فرصت نیایش و استغفار در شب‍‌‌های فصل تابستان به نسبت فصول دیگر سال کوتاه‌تر است، گفت: حال که ماه مبارک رمضان در فصل تابستان واقع شده است، شب‌های کوتاه این ماه مبارک نیز فرصتی برای مؤمنان خداجوی شب‌زنده دار است تا به حقیقت این ماه عزیز نائل شوند.


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که در فرهنگ غنی اسلام همه چیز را با معیارهای الهی می‌سنجند، تصریح کرد: قرآن در مورد شب قدر اشاره می کند؛ «لیله القدر خیر من الف شر» یعنی شبی عبادت در آن برابر با هزار ماه قرار داده است. این مسأله نشان می دهد که شب قدر طلایی‌ترین فرصت برای توبه، استغفار و جلب رضایت الهی است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین ویژگی های شب قدر را نزول دفعی و یکباره قرآن دانست و افزود: از دیگر فضایل این شب نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام قدر است که این خود گویای فضیلت و اهمیت لیله القدر است.، چه خوب است در این شب فارغ از هیاهوی دنیوی با خدای متعال خلوت کرده و پیمانی دوباره با معبود ببندیم.


حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که نزول ملائکه در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است، تصریح کرد: امام باقر فرمودند؛ «عمل صالح در شب قدر بهتر از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد، محسوب می شود، به عبارت دیگر شب قدر سراسر خیر و سلامت است.


وی در پایان با اشاره به این‌که پنهان بودن زمان دقیق شب قدر دارای حکمت‌های مختلفی است، گفت: مولای متقیان دلیل مخفی بودن شب قدر را این می داند که مؤمنان شب‌های بیشتری را قدر بدانند و به آرزوی درک فضیلت آن به کارهای نیک و عبادت بیشتری بپردازند، به عبارتی باید تمامی لحظات این شب‌ها را قدر دانست و به شناخت حقیقت بندگی و عبودیت اهتمام ورزید./853/ت302/ح

ارسال نظرات