۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۸۹۸
در اندونزی برگزار می‌شود؛

دوره آموزشی مبانی قرآنی در موسیقی ایرانی

خبرگزاری رسا ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، دوره عالی آموزش تخصصی مبانی و تاریخچه مقامات قرآنی در موسیقی ایرانی با تدریس استادی از کشورمان برای اساتید قرآنی اندونزیایی، برگزار می‌شود.
دوره آموزشی مبانی قرآنی در موسیقی ایرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی با بیان مطلب فوق گفت: طی جلسات متعدد از 3 ماه قبل تاکنون که با اتحادیه حافظان و قاریان اندونزی برگزار شده است، مقرر شد تا یک دوره آموزش عالی تخصصی مقامات قرآنی با حضور استاد قرآنی از ایران و شرکت منتخبانی از اساتید قرآنی اندونزیایی در جاکارتا برگزار شود.

 

وی افزود: این دوره توسط یکی از اساتید برجسته قرآنی از ایران در خصوص نغمات قرآنی برگزار خواهد شد که امیدواریم به نتایج مطلوب در این خصوص برسیم.

 

ابراهیمیان با بیان اینکه رایزنی فرهنگی ایران در دوره‌های مختلف با اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم اندونزی، ارتباط بسیار خوبی داشته است، گفت: در جلسه اخیر که در حضور پرفسور عقیل منور، رییس این اتحادیه و وزیر اسبق دین اندونزی برگزار شد، درباره برگزاری این دوره عالی آموزشی بحث و تبادل نظر شد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی همچنین بیان کرد: به منظور برگزاری جلسه آموزش عالی مقامات قرآنی توسط استاد قرآنی ایرانی، تاکنون چندین جلسه هماهنگی برگزار شده که در 12 تیر، به نتیجه نهایی رسیدیم و بر اساس آن این جلسه آموزشی طی 4 روز و در 40 ساعت کاری برگزار می‌شود که طی آن استاد ایرانی به اساتید اندونزیایی مقامات قرآنی را آموزش خواهد داد.

 

ابراهیمیان افزود: 35 استاد قرآنی در جاکارتا در این دوره آموزشی عالی و تخصصی که مهر ماه امسال برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی یکی از برنامه‌های مهم رایزنی فرهنگی ایران در سال جاری است، گفت: امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق بوده و مباحث قرآنی را در اندونزی گسترش دهیم./1330/د101/ف

ارسال نظرات