۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۹۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام علی بهترین الگو برای گرایش به ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام علی(ع) بهترین الگو برای گرایش به ارزش های اسلامی و انسانی در تمامی حوزه ها است.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم ضيافت افطار ستاد سپاه استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امشب در مراسمی که به مناسبت لیالی قدر در محل ستاد سپاه استان برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید از فرصت این ماه برای خودسازی، خداشناسی و حرکت مناسب تر در مسیر دست یابی به قرب الهی استفاده کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت مولای متقیان ضمن عرض تسلیت به این مناسبت، افزود: امام علی(ع) بهترین الگو برای گرایش به ارزش های اسلامی و انسانی در تمامی حوزه ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر شناساندن بیشتر شخصیت، سیره و منش این امام همام به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: باید با تشریح و تبیین سیره امام علی(ع)، جامعه به سمت الگو گرفتن از امام نخست شیعیان و ائمه اطهار(ع) سوق داده شود.

 

وی با بیان این که آن حضرت الگویی ارزشمند و قابل پیاده شدن در تمامی ابعاد زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین ویژگی آن حضرت در کنار سایر خصال و اقدامات منحصر به فرد، ولایت مداری و اطاعت پذیری امام علی(ع) بود به گونه ای که همواره در رکاب حضرت محمد(ص) و گوش به فرمان برای اجرای فرامین رسول گرامی اسلام بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: امام علی(ع) وسیله میزان بوده و هر کس به شخصیت و سیره و روش آن حضرت نزدیک تر باشد بدون شک درجات معنوی و انسانی بیشتری گرفته و اجر و قرب او نیز در بارگاه باری تعالی افزون تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر شناخت بیشتر سیره و روش امام علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع)، اظهار کرد: شناخت ائمه هدی(ع) یکی از مهم ترین وظایف شیعیان به شمار می رود تا این بزرگان را الگوی خود قرار دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که عدم شناخت کافی ائمه اطهار(ع) سبب مظلومیت آنها در جامعه اسلامی می شود، افزود: سراسر زندگی امام علی(ع) و سایر ائمه درس های بزرگی برای امروز امت اسلام دارند.

 

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران راه زندگی سعادت آفرین و ایستادگی در برابر ظالمان را امام علی(ع) آموخته اند، تصریح کرد: این ملت بیش از سه دهه است که با تأسی از مولای متقیان در برابر ظالم ایستاده و از مظلومان نیز حمایت می کنند و این راه و رویه درست و اسلامی خود را با قدرت ادامه خواهند داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که حرکت در مسیر اسلامی و پیروی از شیوه امام علی(ع) سختی ها و گرفتاری هایی نیز دارد اما سعادت نهایی را در پی خواهد داشت، افزود: باید تلاش کرد تا شیوه حیات و مدیریت علوی در جامعه اسلامی جاری و ساری شود چرا که در چنین صورتی بخش اعظمی از مشکلات موجود در بخش های مختلف کشور مرتفع خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، بر استفاده حداکثری از این لیالی بابرکت تأکید کرد و گفت: شب قدر، موعد بازگشت، توبه و آشتی با خداوند متعال است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شب قدر، شب بیدار ماندن صرف نیست بلکه شب بیدار شدن از غفلت و آغاز بندگی شایسته خداوند با استفاده از این فرصت ذی قیمت است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات