۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۱۴۲
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

امام علی نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه از امام علی(ع) به عنوان نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی یاد کرد و گفت: جمعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره آن حضرت است.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های شرح حدیث معراج که در حسینیه هدایت آمل برگزار شد با بیان این که خداوند عالم برای پیامبر اوصاف خوبان و اولیای خود را ذکر کرده است، گفت: پیامبر اکرم به خداوند منان عرض کرد آیا در میان امت من چنین شخصیت هایی ذکر می شوند که حضرت حق پاسخ مثبت دادند.


وی تصریح کرد: برای صدیقان امت پیامبر گرامی اسلام نشانه هایی قرار داده شد که در راس آن امام علی(ع) قرار دارد.


امام جمعه سابق آمل خاطرنشان کرد: صدیق کسی بوده که همه اقوال، حالات و اعمال او با صدق و واقعیت عجیبن بوده و صداقت در تمام تار و پود او قرار دارد.


حجت الاسلام ابراهیمیان ادامه داد: گاهی انسان چنان رشد می کند که خود را به پروردگار عالم فروخته و غرق در اوصاف و اسمای الهی شده و به مقام ولایت دست پیدا می کند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که چنین فردی مظهر اسماء، علم و حلم الهی می شود، گفت: امام علی(ع) مظهر علم خداوند متعال است و هیچ کس در تاریخ این ادعا را نکرد که هر چه نمی دانید از من پرسش کنید.


وی تصریح کرد: بیان این واقعیت ارزشمند از سوی امام علی(ع) صورت گرفته است و این امام همام در راستای بیان نعمت پروردگار متعال آن را اشاره کردند.


امام جمعه سابق آمل افزود: برای نماز جماعت فضیلت بسیاری قائل شده که اگر همه چیز در سر جای خود باشد آن نماز قیمت گرانقدری داشته و برکات و ثمرات والایی حاصل می کند که نماز جماعت یک نحو ارائه دادن به دیگران است و ایرادی ندارد.


حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که ما برای سطح ارزشمند و والایی آفریده شدیم، گفت: خودشناسی زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد که باید تلاش کنیم تا خود را ارتقا دهیم.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این سیستم به گونه ای آفریده شده است که اگر آن را آلوده نکنیم می توانیم بر تمام حقایق عالم آگاهی پیدا کرده و بر تمام کائنات قدرت تصرف پیدا کنیم.


وی با بیان این که جان و نفس انسانی از ظرفیت عالی و ممتازی برخوردار است، گفت: انسان باید تلاش کند تا به جایگاهی ارزشمند دست پیدا کرده و خود را به غیر خدا نفروشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات