۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۷۳۱۷۹
حجت الاسلام پناهیان:

مدافعان حرم برای انتقام خون اهل بیت آماده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آمادگی مدافعان حرم اهل بیت، گفت: جوانان ما برای انتقام از خون ریخته شده اهل بیت آماده‌اند.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گردهمایی مدافعان حرم که عصر امروز سه شنبه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد با اشاره به آمادگی مدافعان حرم اهل بیت، گفت: جوانان ما برای انتقام از خون ریخته شده اهل بیت آماده‌اند.


 
وی افزود: جوانان ایران اسلامی وقتی از اتفاقات عراق مطلع شدند برای دفاع از حرم اهل بیت به آنجا رفتند، امروز مدافعان حرم اعلام کرده اند که پس از خروج تکفیری ها از عراق به سمت سوریه رفته و دشمن را از آن کشور نیز بیرون خواهند برد.


 
این استاد حوزه با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع)، گفت: معمولا بر زبان‌ها جاری است که امیرمومنان(ع) به دلیل ربودن خلخال های کودکی ناراحت شده و در همین رابطه تحمل ظلم بر کسی را ندارند، باید دقت شود اصل این موضوع این‌چنین نیست.

 

وی افزود: حضرت پس از غارت خلخال های آن کودک سوال می‌کنند مردم منطقه در برابر این ظلم چه کردند؟ امیرمومنان(ع) از عبور آن ظالمان بدون اینکه با آنان برخوردی شود تعجب کردند، چیزی که سبب دردمندی امیرمومنان(ع) می شود این است که چرا وقتی دشمن حمله کرد مردم از خود دفاع نکردند؟ و چرا اجازه دادند دشمن سالم برود و مردم چرا به آنان التماس می کردند؟

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به سخنی از امیرمومنان(ع) تصریح کرد: حضرت تاکید می کردند مردم از خانه های خود بیرون رفته و با دشمن مبارزه کنند، ایشان توصیه می کردند قبل از آنکه دشمن به آنان حمله کند برای مبارزه با آنان بپا خیزید.

 

وی با اشاره به توصیه امیرمومنان(ع) به مردمی که از خود دفاع نمی کردند، ابراز اشت: حضرت مردمی که از خود دفاع نمی کنند را نامردهایی می داند که شبیه مردها هستند و خیال بافی‌های آنان مانند تفکرات اطفال است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود، افزود: دردمندی امیر مومنان(ع) این بود که چرا مردم منتظر نشسته‌اند تا دشمن به آنان حمله کند، امروز در جمع جوانانی هستیم که از حرم اهل بیت دفاع می‌کنند، امیر مومنان(ع) تاکید می‌کنند شخصی که از خانه خود برای دفاع بیرون نرود مرد نیست، جوانان می دانند امروز مصلحت نیست که از ایران لشکری برای محافظت از حرم اهل بیت به کشور عراق اعزام شود زیرا جوانان عراقی به دفاع از حرم اهل بیت می‌پردازند.

 

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: شب بیست و سوم ماه رمضان امسال باید سالی باشد که سحر ندا دهد مهدی ظهور می‌یابد، جوانان ما برای انتقام از خون ریخته شده اهل بیت آماده اند./811/پ202/ب4

ارسال نظرات