۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۶۰۹
رییس مجلس:

مساله فلسطین فراموش شدنی نیست/ ژست آمریکایی ها در مذاکرات را جدی نمی گیریم

رئیس مجلس با حضور در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور مردم این موضوع را مسئله حیاتی برای پیشبرد اهداف انقلاب دانست.
دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تقدیر از حماسه آفرینی مردم گفت: حضور مردم همیشه در صحنه های انقلاب باعث برکت، زندگی و حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بدون حضور مردم کارها چه در دوران دفاع مقدس و چه درمسائل مهم دیگر مانند مسئله هسته ای به سامان نمی رسید؛همچنین موضوعات دیگری مانند مسائل داخلی با حضور مردم حل شده است.

وی گفت: مسئله قدس به دلیل اینکه در شرایط فعلی بحران های زیادی در منطقه به وجود آمده که کشورهای اسلامی را مشغول خود کرده و موجب احساس آزادی عمل رژیم صهیونیستی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بحران های منطقه برای تحت الشعاع قرار دادن مسئله قدس ایجاد شده اند لذا حضور مردم در روز جهانی قدس بسیار معنی دار است و به نظر پرشورتر از سال های گذشته به نظر می رسد چون مسئله فلسطین هرگز فراموش شدنی نیست.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه میان تروریست های تکفیری و رژیم صهیونیستی رابطه وجود دارد گفت: امروز می بینیم مقدار زیادی از آزادی عملی که رژیم صهیونیستی پیدا کرده مرهون داعش است، و طرحی هم که با عنوان یک قطعنامه جدید از سوی فرانسوی‌ها دنبال می‌شود، به خاطر همین سطح درگیری‌هایی است که در داخل کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: جریان‌های تکفیری این درگیری‌ها را به وجود آورده‌اند و این جریان‌های تکفیری عملاً نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم صهیونیستی را که فکر اسلامی و راه جهادی بوده، هدف قرار داده‌اند و به دنبال تخریب این هستند.


ژست آمریکایی ها را جدی نمی گیریم

رئیس مجلس در رابطه با مذاکرات هسته ای گفت: مذاکراتی که در زمینه هسته ای در حال دنبال کردن است بر اساس چارچوب های بیان شده مسیر خوبی را طی کرده است و پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

وی گفت: موضع اخیر آمریکایی ها را نباید زیاد جدی گرفت زیرا آنها لحظات آخر از این ژست ها می گیرند ولی در مجموع پیشرفت کارها روی هم رفته خوب بوده است، اگر طرف مقابل هم توجه داشته باشد، پیشنهاد مذاکرات را خودشان مطرح کرده اند.

دکتر لاریجانی در ادامه افزود: پیشنهاد مذاکرات حدودا 3 سال طول کشیده است و در دولت گذشته این مذاکرات آغاز شد ولی روی هم رفته پیشرفت های خوبی هم داشتند و در واقع باید آنها به جمع بندی معقولی در این زمینه برسند.امیدواریم با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب به نتیجه‌ مورد نظربرسیم. /904/د101/ج
 

ارسال نظرات