۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۷۳۶۷۳
امام جمعه موقت ساری:

ملت ایران هیچ گاه زیر بار توافق بد نخواهد رفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دیوار بی اعتمادی میان مردم کشورمان با آمریکا همچنان وجود دارد، ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند ملت و دولت یک دل هستند و توافق بد را نمی‌پذیرند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تاکید بر وحدت و انسجام کشورهای اسلامی بر ضد دشمنان، خاطرنشان کرد: جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، وظیفه امروز ملت های جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.

 

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از سکوت کشورهای عربی منطقه در برابر این جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حکام عرب نباید در برابر این ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس در فلسطین سکوت کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که روز ﻗﺪس روز ﺗﺎرﯾﺨﯽ، ﺳﯿﺎﺳﯽ و جهانی اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: اﻣﺎم راﺣﻞ ﺑﺎ آن ﺑﯿﺪاری، آﮔﺎھﯽ و اطﻼع ﺑﺮ ﺟﮫﺎن اﺳﻼم و ﻧﻘﺸﻪ ھﺎی آﻧﺎن آﺧﺮﯾﻦ ﺟﻤﻌﻪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان روز ﻗﺪس اﻋﻼم ﮐﺮده و ﻓﺮﻣﻮدﻧﺪ روز ﻗﺪس روز اﺳﻼم اﺳﺖ.
 
اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﺎری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ از روز ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪن رژﯾﻢ ﻏﺎﺻﺐ ﺻﮫﯿﻮﻧﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻣﺮوز ﻣﺮدم ﻣﻈﻠﻮم و ﻣﺤﺮوم ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ در ﺷﮑﻨﺠﻪ و رﻧﺞ و ﻋﺬاب ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ، اداﻣﻪ داد: ھﺮ روز ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﺬرد آﻧﺎن زﻣﯿﻦ ھﺎی ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ را ﻏﺼﺐ ﮐﺮده و ﺑﺮای ﺧﻮد ﺟﺎ ﭘﺎ را ﺗﺤﮑﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.
 
وی با بیان این که روز قدس روز حیات دوباره اسلام است، تصریح کرد: قدس موضوعی آرمانی برای ملت های مسلمان جهان و دنیا است که به برکت رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری امروز گسترش یافته است.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان این که امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با هدف آرمان خواهی و حمایت همه جانبه از قدس و فلسطین و مبارزه با ظالمان نامگذاری کردند، بیان داشت: صهیونیسم جهانی از حضور ملت های آزادی خواه جهان در روز جهانی قدس بسیار هراسان هستند.
 
حجت الاسلام قاسمی تنها راه شکست رژیم صیونیستی را مقاومت و ایستادگی دانست و تصریح کرد: ملت ایران به عنوان پرچم دار مقابله صهیونیسم جهانی همواره در برابر این رژیم جعلی و جنایت کار ایستاده است.
 
وی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را لبیک به ندای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع و حمایت از ملت مظلوم فلسطین دانست و گفت: مردم همیشه در صحنه کشورمان امروز نیز ثابت کردند که همچنان مدافع حقیقی آرمان های انقلاب و امام راحل هستند.

  
امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به لحظات معنوی شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که با بیان این که نفس کشیدن شخص روزه‌دار تسبیح خدا است، گفت: در این روزهای الهی حتی خواب روزه دار نیز عبادت است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که رمضان صرف تحمل کردن گرسنگی و تشنگی نیست و تمام اعضای انسان باید روزه‌دار باشد، افزود: یکی از اقشاری که مورد شفاعت قرار نمی‌گیرند، کسانی هستند که صله‌رحم را ترک کردند.
  
وی  در ادامه همچنین به روز های نفسگیر مذاکرات هسته ای اشاره کرد و با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های غربی ها به ویژه آمریکا نخواهد شد، بیان داشت: ایران اسلامی هیچ گاه راه رفته را باز نخواهد گشت، این حق ملت ایران است که از فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کنند.
 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که سربازان عرصه دیپلماتیک کشور در مذاکرات به دنبال سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هستند، خاطرنشان کرد: گروه‌های سیاسی کشور توجه کنند که سرزمین امام زمان، پشتوانه‌های قوی دارد و شهدای ما حزبی و گروهی نبودند.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که دیوار بی اعتمادی میان مردم کشورمان با آمریکا همچنان وجود دارد، ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند ملت و دولت یک دل هستند و توافق بد را نمی‌پذیرند./950/پ201/ب1

ارسال نظرات