۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۶۷۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

دشمنی با آمریکا مبنای دینی و قرآنی دارد/ تقدیر از ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم دشمنی با آمریکا را دارای ریشه های اعتقادی و بر اساس قرآن دانست و گفت: دشمنی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا‌ بر اساس احساسات نیست بلکه ریشه ها‌ی اعتقادی دارد؛ از همین رو بر اساس دستور قرآن و سنت پیامبر اسلام باید با دشمنان اسلام شدید برخورد شود.
نماز جمعه عبادي سياسي قم نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روز حجاب و عفاف گفت: از آن جایی که مسأله عفاف و حجاب ارتباطی مستقیم با دینداری و امنیت در جامعه دارد نباید از مسائل دست چندم نظام باشد بلکه باید در صدر قرار گرفته و توجه ویژه ای به آن شود.


وی ادامه داد: طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به 26 دستگاه اجرایی سپرده شده که متأسفانه در این مسیر فقط نیروی انتظامی کارش را انجام می دهد که این عدم مشارکت دستگاه ها مشکلی بزرگ برای فراگیر شدن طرح حجاب و عفاف است.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد و رفتار آمریکا در روزهای پایانی مذاکرات بسیار زشت و آزاردهنده است، این رفتار غیر دیپلماتیک سبب افزایش نفرت ملت ایران از آنها می شود؛ آمریکایی ها با عقاید و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و مسائل هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است.


وی دشمنی با آمریکا را دارای ریشه های اعتقادی و بر اساس قرآن دانست و ادامه داد: قرآن می فرماید دشمنان اسلام و قرآن به طور پیوسته با مسلمانان در جنگ و خصومت هستند، دشمنی جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ بر اساس احساسات نیست بلکه ریشه ها‌ی اعتقادی دارد؛ از همین رو بر اساس دستور قرآن و سنت پیامبر اسلام باید با دشمنان اسلام شدید برخورد شود.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تا زمانی که دست آمریکا در فتنه‌ها، جنایت‌ها به ویژه در کشورهای اسلامی دیده می‌شود، شعار مرگ بر آمریکا از زبان ملت ایران کنار نمی‌رود، ابراز داشت: با توجه به مواضع خصمانه‌ای که آمریکا نسبت به ایران اتخاذ کرده است، ملت ایران هرگز آماده سازش و ایجاد رابطه با آمریکا نیست.


وی با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای به دلیل مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا عنوان کرد: از تیم مذاکره‌کننده که خطوط قرمز نظام اسلامی ایران را رعایت می‌کنند متشکر هستیم و اعلام می‌کنیم که با قوت و قدرت از عزت و شرف ملت ایران دفاع کنید و پیام قرآن به شما نیز همین است.


امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور حماسی و پر شور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس اضافه کرد: مردم بزرگ ایران شب گذشته در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند و امروز هم در راهپیمایی و نماز جمعه حضور دارند که این امر قابل تقدیر است.


وی با اشاره به نحوه شکل گیری اسرائیل خاطرنشان کرد: بازگشت به سرزمین موعود عقیده‌ای پوچ بود که بنیان این رژیم بر آن گذاشته شد و همچنین برخی کشورهای اسلامی هم در این بین خیانت‌هایی داشتند و به تدریج، کشور نامشروع اسرائیل را شکل دادند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: امام خمینی(ره) راحل با تیزبینی و آینده‌نگری آخرین جمعه ماه رمضان را به نام قدس نامگذاری کردند و ملت‌های مظلوم هم طی این سال‌ها، خشم مقدس خود را علیه صهیونیسم نشان داده‌اند و تا محو این رژیم منحوس از صفحه روزگار عقب‌نشینی نخواهند کرد.


وی با بیان این که راهپیمایی روز قدس نقاب از چهره خائنان جهان اسلام همچون آل سعود بر می‌دارد، گفت: حملات بی‌امان سعودی‌ها به یمن نشان می‌دهد آنها نه تنها خادم الحرمین نیستند بلکه به مسلمانان خیانت می‌کنند بنابراین شعار مرگ بر آل سعود هم در کنار دیگر شعارهای راهپیمایی روز قدس طنین‌انداز شده است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات