۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۸۶۶
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه های علمیه لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان از برگزاری دوره یک ماهه اختبار و تثبیت در حوزه‌های علمیه لرستان با حضور پذیرفته‌شدگان ورود به مدارس علمیه استان خبر داد.
حوزه علميه

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مصاحبه ورودی مدارس علمیه بیان داشت: داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی بوده‌اند، در این دوره شرکت کرده‌اند.

 

وی افزود: تعداد معرفی شدگان جهت شرکت در دوره مصاحبه ورودی دو برابر ظرفیت پذیرفته شدگان بوده است.

 

حجت الاسلام ولی پور خاطرنشان کرد: افرادی که پس از گذراندن آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه، توانسته‌اند در مصاحبه نیز نمره قبولی را کسب کنند، در دوره های اختبار و تثبیت شرکت می‌کنند.

 

وی با یادآوری این که دوره های آموزشی و اختبار و تثبیت به مدت یک ماه برگزار می شود، افزود: دوره های آموزشی ویژه پذیرفته شدگان ورود به حوزه های علمیه لرستان به مدت 20 روز برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: دوره تثبیت نیز به مدت 10 روز با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این دوره یک ماهه طلاب جدیدالورود با دروس طلبگی آشنا خواهند شد، خاطرنشان کرد: این در مدت تلاش می‌شود توان علمی و استعداد پذیرفته‌شدگان تا حدودی ارتقا یابد تا طلاب آمادگی آغاز سال تحصیلی در مدارس علمیه استان را داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی پور یادآور شد: پس از پایان دوره آموزشی 20 روزه، از بین شرکت کنندگان آزمون کتبی برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: از بین افرادی که در دوره تثبیت نیز شرکت می‌کنند، از سوی مرکز مدیریت استان نیز مصاحبه‌ای برگزار می‌شود و افرادی که در این مراحل موفق به کسب نمره قبولی شوند، در مدارس علمیه استان نام نویسی می‌کنند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: برگزاری این مراحل و سنجش داوطلبان ورود به مدارس علمیه استان برای انتخاب درست طلاب و جلوگیری از بروز مشکلات درسی و اخلاقی طلاب در طول سال تحصیلی است.

 

وی تصریح کرد: هدف مرکز مدیریت انتخاب افرادی است که استعداد طلبگی را دارا باشند و بتوانند در مدارس علمیه و با حضور اساتید این استعدادها را شکوفا کنند و در مسیر طلبگی موفق شوند.

 

حجت الاسلام ولی پور یادآور شد: دوره های آموزشی، اختبار و تثبیت به مدت یک ماه در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار می شود./9459/ت302/ح

ارسال نظرات