۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۰۵۰
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به هشت سال دفاع مقدس نیست، بیان داشت: با یاد و خاطره شهدا است که زنده هستیم و در مسیر تکاملی انقلاب نیاز داریم که این فرهنگ را حفظ کنیم.
شهيد و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در مراسم سومین سالگرد نکوداشت جوانمرد آملی سید حسین ابراهیمیان که در مسجد اسک آمل برگزار شد، افزود: در برنامه های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به نشریه های قرآن و احکام اسلامی در دستور کار قرار دارد.


وی، گفت: دولت اسلامی موظف است در توسعه قرآیی کمک کند تا جامعه اسلامی در جهت تحقق برنامه های اسلامی گام بردارد.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به هشت سال دفاع مقدس نیست، بیان داشت: با یاد و خاطره شهدا است که زنده هستیم و در مسیر تکاملی انقلاب نیاز داریم که این فرهنگ را حفظ کنیم.


 انتظامی تصریح کرد: امروز ما بیشتر به این فرهنگ نیازمند هستیم که دشمنان هیچ وقت دشمنی خود را از سر ما کوتاه نمی کنند.


وی با ارج نهادن به عمل ایثارگرانه سید حسین ابراهیمیان در نجات جان انسانی دیگر، بیان داشت: بزرگوارانی مثل ایشان برای ما می توانند الگو باشند که در مسیری شایسته قدم برداشتند.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که مردم هیچ وقت این عمل ایثارگرانه را فراموش نخواهند کرد، گفت: سه سال از سالگرد مرحوم ابراهیمیان می گذرد ولی مردم ما با حضور خود از این اقدام خداپسندانه تجلیل می کنند که نشان از تربیت صحیح است.


انتظامی با اشاره به این که فرهنگ ایثار و شهادت از آموزه های دینی ما سرچشمه می گیرد، بیان داشت: این گونه ایثارگری ها اجرش با خدا منان بوده و جامعه ما نیاز دارد که از پیله خودخواهی در بیاییم و در امور ارزشمند قدم برداریم.


وی در پایان یادآورشد: مردم آمل ایثارگری خود را در حمساسه ششم بهمن سال 60 نشان دادند که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی نام برده و این فرهنگ ایستادگی در مقابله با گروهک های ملحد به عنوان الگو قرار گرفت.

گفتنی است؛ مرحوم سید حسین ابراهیمیان سه سال گذشته در نجات همنوع خود در دریا جان خود را از دست داده و به عنوان الگوی جوانمردی و پهلوانی مطرح شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات