۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۰۶۳
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

پیروی از خدا و ائمه اطهار نام انسان را ماندگار می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با بیان این که برخی برای نام آوری خود هزینه های بسیاری را صَرف می کنند، گفت: پیروی صحیح از خداوند و ائمه اطهار(ع) نام انسان را ماندگارمی کند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که تمام هجمه ها و بغض های دشمن به سوی شیعه است، گفت: دشمن چشم دیدن تشیع را ندارد، از این رو شیعیان را مورد هجمه و آزار و اذیت قرار می دهد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) به شخصی که ادعا داشت شیعه است فرمود باید مانند حضرت ابراهیم، قلب تو عاری از کینه باشد، اما اگر چنین نیست نمی توانی بگویی شیعه هستم، بلکه محب و دوست دار اهل بیت(ع) هستی.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که شیعه عمارها و سلمان ها بودند که به خاطر امیرمؤمنان(ع) یک لحظه از تلاش دست برنداشتند و دین خداوند را یاری کردند، گفت: در جهان امروز گروه هایی هستند که جان و زندگی خود را فدای راه دین و ولایت می کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: پیامبر اسلام(ص) حج ابراهیمی را برای ما تبیین و تفسیر کرده است که این حج تا قیامت با نام حضرت ابراهیم همراه خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که عبادتی که به خاطر خدا انجام شود از ارزش والایی برخوردار خواهد بود، گفت: خداوند کریم در قرآن می فرماید شما مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم آنها را فراموش کرد.

 

به گفته وی، اگر خداوند به شخصی نظر داشته باشد و همه برای از بین بردن نام او تلاش کنند به نتیجه نخواهند رسید، از این رو انسان قبل از آنکه مشهور شود باید محبوب باشد.

 

دشمن علیه دین هزینه های هنگفتی صَرف می کند

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که برخی برای نام آوری خود هزینه های بسیاری را صَرف می کنند، گفت: پیروی صحیح از خداوند و ائمه اطهار(ع) نام انسان را ماندگارمی کند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: از امیرمؤمنان(ع) روایت است کسانی که در راه ما بذل و بخشش کنند، همدیگر را دوست داشته باشند و قلبی تهی از امراض داشته باشند می تواند خود را محب اهل بیت(ع) بداند.

 

وی با اشاره به این که دشمن برای تخریب جایگاه ائمه(ع) شبهاتی را مطرح می کنند تا مردم را از صراط مستقیم منحرف کنند، گفت: سعودی ها در حرمین شریفین کتبی را منتشر می کنند که بر علیه شیعه مطالبی در آن مطرح شده است.

 

وی با تأکید بر این که انسان هایی که ضعف ایمان دارند با تبلیغات سوء دشمن منحرف می شوند، گفت: برخی در زمینه های مختلف هزینه های هنگفتی را انجام می دهند ولی در زمینه قرآن و تبلیغ دین هیچ هزینه ای صَرف نمی کنند، اما دشمن در این زمینه با ساخت فیلم های منحرف کننده و راه اندازی شبکه های ماهواره ای متعدد به دنبال از بین بردن دین و انحراف مردم هستند.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: هزینه کردن برای اهل بیت(ع) صِرف پخش غذا نیست، بلکه می توان با انتشار کتب و نرم افزارهای اسلامی و طرق دیگر، دین جوانان را حفظ کرد و به گفته بزرگان دین عمل کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که برخی علاقه دارند که دیگران به آنها ابراز علاقه کنند، گفت: باگذشت شب های قدر باید تغییراتی در ما به وجود آید تا بتوانیم این شب های عظیم را در وجود خودمان مؤثر یاد کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات