۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۲۵۱
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

حضور فعال اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پارک‌ها و معابر عمومی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح تذکر لسانی در استان خراسان جنوبی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پارک‌ها و معابر عمومی استان در ماه مبارک مبارک رمضان حضور فعالی داشته اند.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی از آغاز ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی گفت: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پارک‌ها و معابر عمومی استان در ماه مبارک مبارک رمضان حضور فعالی داشته اند.

 

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از حوزه‌های مغفول مانده در نظام جمهوری اسلامی بود که ما معتقدیم برای اجرای آن باید از نیروهای مردمی استفاده کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر یک حوزه مردمی بوده که حاکمیت باید پشتیبان آن باشد، افزود: مردم باید مانند سایر واجبات از جمله نماز و روزه برای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز همت داشته و در این زمینه اقدام‌های لازم را به عنوان مطیع دستورات دین انجام دهند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخشی از جامعه نسبت به این فریضه الهی بی‌تفاوت شده‌اند،تصریح کرد: عده‌ای نیز وارد مدار عافیت‌طلبی شده‌اند و کار را به دیگران واگذار کرده اند و بخشی نیز با شجاعت وارد این گود شده اند که کار این گروه درباره اصلاح جامعه قابل تقدیر و تحسین است و لازم است در اینجا از ستادهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر تشکر و تقدیر ویژه ای صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر نباید با رعب و وحشت همراه باشد و رسالت دین این نیست و تذکر لسانی، تابلوی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همین راستا برای اقشار مختلف مردم مسأله‌محور حرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال در بازار به دنبال اقامه نماز اول وقت بودیم و با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شد بازاریان بیرجند وارد مسیر نماز اول وقت شدند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این‌که همچنین در صنوفی که بیشترین رابطه را با مردم دارند شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شکل‌گرفته است، ادامه داد: در اماکن عمومی نیز که در معرض آسیب‌ها هستند و این آسیب‌ها بیشتر به حوزه عفت عمومی جامعه مربوط می‌شود گروهی از داوطلبان مردمی را سامان‌دهی کرده‌ایم.

 

وی از ورود 50 داوطلب مردمی به بازار تذکر لسانی خبر داد و با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال پنج گروه 10 نفره از خود مردم در سطح شهر بیرجند وارد این حوزه شده‌اند، فزودد: این افراد بعد از طی کردن مراحل آموزشی در مکان‌های آسیب‌پذیر بیرجند از جمله پارک‌ها حضور خواهند یافت و در ماه مبارک رمضان گروه‌های تذکر لسانی در پارک‌ها و معابر عمومی استان حضور فعالی داشته اند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی مردمی بودن را یکی از نکته‌های مثبت این طرح عنوان کرد و افزود: این گروه‌ها تنها تذکر لسانی را انجام می‌دهند و به ‌هیچ‌ عنوان برخوردی با مردم نخواهند داشت.

 

وی با تشکر از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی یادآور شد: کسانی که مایل هستند در این طرح شرکت کنند برای تکمیل مراحل ثبت‌نام می‌توانند به ستاد امربه‌معروف استان مراجعه کنند، تا بعد از طی کردن مراحل آموزشی کد ملی طرح را دریافت کنند./968/ت302/ح

ارسال نظرات