۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۲۶۳
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف:

اوقاف توجه خاصی به صرفه جویی در منابع دارد

خبرگزاری رسا ـ روح الامینی به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد صرفه جویی در مراکز و ادارات دولتی را یادآور شد و گفت: باید در استان‌ها در خصوص هزینه کردها به موضوع صرفه جویی توجه خاصی انجام شود.
روح الاميني محمد روح الاميني، معاون توسعه مديريت و پشتيباني سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، محمد روح الامینی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست اظهار داشت:باید در برنامه ریزی و اجرا ، گفتار و کردار ما به یک شکل باشد چرا که در این صورت اگر حرف و عمل ما با یکدیگر متفاوت باشد تاثیر چندانی در تصمیمات نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به لزوم بررسی کیفیت برنامه های عملیاتی سال جاری و ثبت گزارش عملکرد استان ها در سامانه جامع سازمان اوقاف متذکر شد:منابع انسانی یکی از جدی ترین حوزه های موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری ها در سازمان اوقاف است و با توجه به موضوعات و امکانات موجود و دستورالعمل ها باید برنامه ها را به خوبی هدایت و اجرایی کرد.

 

وی با تاکید بر جمع بندی عملکرد استان ها برای بررسی وضعیت جذب اعتبارات عمومی در استان ها و پایش برنامه های انجام شده اظهار داشت:پایش برنامه های استانی در نشست هفتم مرداد سال جاری به دقت و به صورت استان به استان انجام خواهد شد.

 

روح الامینی بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد صرفه جویی در مراکز و ادارات دولتی را یادآور شد و افزود:باید در استان ها در خصوص هزینه کردها به موضوع صرفه جویی توجه خاصی انجام شود.

 

به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه ، جمع آوری اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در استان ها امری ضروری است چرا که گستردگی و تنوع برنامه ها امکان بررسی و پایش کامل آن را فراهم نمی کند ، مگر اینکه از مکانیزم نظارت،سنجش و ارزیابی از طریق سامانه اقدام شود.

 

در این نشست معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار ارائه پیشنهادهای سازنده به منظور چابک سازی ساختار تشکیلاتی سازمان اوقاف شد.

 

سامانه اوقاف ملاک اصلی ارزیابی است

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این همایش گفت: در بررسی عملکرد و برنامه ریزی در استان ها سامانه جامع موثرترین ابزار برای نظارت و پایش برنامه ها است.

 

طالع زاری در نشست یک روزه معاونین و کارشناسان توسعه مدیریت و پشتیبانی خاطر نشان کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا این جایگاه مهم برنامه ریزی به شایستگی و خوبی کار خود را انجام دهد و در این راستا مدیریت توسعه و منابع انسانی باید از مطلع ترین و موثرترین افراد برای آن استفاده کند.

 

به گفته طالع زاری، کار ارزیابی عملکرد رده های تخصصی امسال از سوی معاونت توسعه سازمان اوقاف انجام و بر خلاف سال گذشته گزار ش عملکرد استان ها در 12 مرحله پایش و کنترل خواهد شد.

 

وی توصیه کرد: در راستای نیات امینانه در موقوفات از همکاری و کمک کارشناسان استفاده مفید و موثری انجام شود و علاوه بر ارائه تحلیل های آماری ، مقایسه درآمدها به صورت شفاف بایستی انجام شود.

 

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت سازمان اوقاف متذکر شد: بر این مبنا امکان ثبت عملکرد ماهیانه در سامانه بوجود آمده است و در این راستا امکان تعریف و بررسی44 عنوان شناسه و برنامه به عنوان سیستمیک فراهم شده است.

 

وی در پایان با تاکید بر این موضوع که باید درآمد موقوفات برای ساماندهی و بهسازی آنها هزینه شود خاطر نشان کرد:جذب اعتبارات دولتی در این خصوص مورد توجه جدی قرار بگیرد و از لحاظ جذب اعتبارات باید به مرحله ای برسیم که احتیاج به هزینه کرد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در چارچوب اداری نداشته باشیم./1325/د101/ف

ارسال نظرات