۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۲۷۰
آیت الله مقتدایی:

اخلاص منشأ تاثیرگذاری آثار آیت الله صافی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: آنچه که موجب ماندگاری و تاثیر گذاری آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جامعه شده است اخلاص در سخن و آثار این مرجع تقلید است.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مرتضی مقتدایی در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به چاپ منتخب الاثر برای نخستین بار بیان کرد: این کتاب ارزشمند سال 1339 برای نخستین بار در یک جلد به چاپ رسید و با وجود اینکه آیت الله صافی در آن زمان بسیار جوان بودند ولی با دقت و تیزبینی به تالیف منتخب الاثر در زمینه رد شبهات مهدوی اقدام کردند.

 

وی با اشاره به ماندگاری و پویایی منتخب الاثر پس از گذشت 55 سال گفت: تامل در این مسئله نشان می دهد آنچه موجب ماندگاری آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی می شود خلوص این مرجع تقلید در نیت و عمل است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه ماندگاری آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از خلوص بی نظیر این مرجع تقلید است، تصریح کرد: کسانی که آثار این مرجع تقلید را مطالعه کردند به اخلاص ایشان زبان به اعتراف می گشایند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به نفوذ کلام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جامعه گفت: با توجه به اینکه افکار و سخنان این مرجع تقلید از روی خلوص و صداقت است موجب تاثرگذاری در جامعه می شود.

 

آیت الله مقتدایی ادامه داد: اخلاص ویژگی بارز همه آثار آیت الله صافی است و تنها به آثار مهدوی ایشان اختصاص ندارد بلکه آثار فقهی این مرجع تقلید را نیز شامل می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد:آثار این مرجع تقلید از نظر علمی مستند، متین و مستحکم است و در عصر حاضر کمتر مطالبی وجود دارد که مستحکم و مستند باشد.

 

وی اضافه کرد: مردم وقتی خلوص آیت الله صافی وتاثیر کلام ایشان را در جامعه می بینند به غنای محتوایی و مستند بودن مطالبی که ایشان بیان می کنند پی می برند./998/د102/ج
 

ارسال نظرات