۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۷۴۳۷۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد؛

عمل صادقانه حق را جایگزین باطل می کند/ ضرورت الگوبرداری از سیره معصومان در وقف اموال

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به وقف چاه‌های آب از سوی امیرمؤمنان، گفت: باید سیره ائمه معصومان(ع) در وقف اموال را الگو قرار داده و در اندازه توان به انجام این سنت حسنه اقدام کنیم.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان که در سالن اداره برق برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن گفت: مسؤولان اگر به سه مسأله تهجد، عمل صادقانه و یاری خواستن از خداوند در انجام امور توجه داشته باشند، به توفیقات الهی نائل خواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مدیران در صورت رعایت این سه محور می توانند مظاهر باطل را از بین برده و حق را جایگزین کنند.

 

وی با تأکید بر اهمیت صداقت در عمل گفت: مدیران و مسؤولان باید ظاهر و باطن اعمالشان را با هم مطابق کنند تا مورد عنایت پروردگار واقع شوند.

 

امام جمعه ارومیه در ادامه وقف را انفاق ماندگار خواند و گفت: مسأله وقف در دین اسلام مورد سفارش است و این سنت حسنه در گفتار و عمل پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان نمود داشته است.

 

وی با اشاره به روایتی از وقف چاه آب از سوی امیر مؤمنان(ع) گفت: امام علی(ع) با زحمت فراوان چاه حفر کرده و سپس برای مردم فقیر شهر وقف می کردند تا خداوند سبحان به واسطه این صدقه ماندگار او را از آتش جهنم در امان نگه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: باید سیره ائمه معصومان(ع) در وقف اموال را الگو قرار داده و در اندازه توان به انجام این سنت حسنه اقدام کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان گفت: پس از مرگ دست انسان از دنیا کوتاه شده و فقط پاداش سه چیز شامل صدقه جاری، اولاد صالح و علم نافع به او می رسد.

 

گفتنی است، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز با حضور مسؤولان، علما و روحانیان سنی و شیعه در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد.

 

در این مراسم  با تقدیر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل سابق، حجت الاسلام ناصر جوانبخت به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه آرذبایجان غربی معرفی شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات