۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۷۴۳۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

میزان فطریه در خراسان شمالی برای هر نفر 40 هزار ریال است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی میزان زکات فطریه امسال برای هر نفر در استان خراسان شمالی را 40 هزار ریال و مبلغ کفاره روزه برای هر یک روز را نیز 12 هزار ریال اعلام کرد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رییس شورای زکات استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: پس از بررسی و رایزنی با دفاتر مراجع عظام تقلید، میزان زکات فطریه امسال در استان خراسان شمالی برای هر نفر مبلغ 40 هزار ریال تعیین شده است.

 

وی اضافه کرد: این میزان فطریه بر اساس قیمت سه کیلوگرم گندم که قوت غالب مردم استان محسوب می شود، مشخص شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما آن دسته از افرادی که قوت غالب آنها برنج است می بایست زکات فطریه خود را بر اساس قیمت سه کیلوگرم برنج پرداخت کنند که برای سال جاری این مبلغ 75 هزار ریال تعیین شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین امسال میزان کفاره روزه برای هر یک روز 12 هزار ریال محاسبه شده است.

 

وی با بیان این که پرداخت زکات فطریه بر همه مسلمان و افراد تحت تکلف آنها واجب است، تصریح کرد: زکات فطریه و کفاره می بایست در همان ساعت اولیه به دست محرومان و نیازمندان برسد و در راهی جز این مورد هزینه نشود.

 

عباس اهرابی، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی نیز در گفت و گویی با اشاره به برپایی هزار و 200 پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان، اظهار کرد: این میزان پایگاه جمع آوری زکات فطریه در مناطق شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برپا می شود.

 

وی با یادآوری این که سال گذشته هزار پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه در استان دایر شده بود، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به این که مقرر شده خیریه‌های موجود در سطح خراسان شمالی نیز در مقابل درب مؤسسه خود اقدام به جمع آوری زکات فطریه کنند، به همین دلیل تعداد پایگاه ها افزایش یافته است.

 

به گفته اهرابی امسال نیز جمع آوری فطریه و کفارات در سطح شهر و روستا با محوریت شورای زکات استان صورت گرفته و در بین نیازمندان سازمان بهزیستی، محرومان شناسایی شده از سوی دفتر امام جمعه و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی تصریح کرد: توزیع زکات و فطریه در بین نیازمندان در همان روز در اولویت این نهاد قرار دارد. 

 

اهرابی اضافه کرد: در حال حاضر نیازمندان محلات مختلف شهرها و روستاهای استان از سوی مراکز نیکوکاری محلات شناسایی شده اند و مبالغ زکات فطریه بین آنان توزیع خواهد شد.

 

دبیر شورای زکات استان در خاتمه یادآور شد: سال گذشته مردم مؤمن و روزه دار خراسان شمالی افزون بر دو میلیارد ریال به عنوان زکات فطریه به صندوق های جمع آوری فطریات واریز کرده بودند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات