۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۴۹۴۶
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

ایران قدرت خود را در مذاکرات هسته ای به نمایش گذاشت

خبرگزاری رساـ افخمی با اشاره به این‌که توافق صورت گرفته باید در مرحله نخست در شورای عالی امنیت ملی و سپس در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: بعد از اظهار نظر مجلس نتیجه مشخص می شود.
شهروز افخمي
شهروز افخمی، عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که توافق صورت گرفته باید در مرحله نخست در شورای عالی امنیت ملی و سپس در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: بعد از اظهار نظر مجلس نتیجه مشخص می شود.
 
وی توافق حاصله را نتیجه استقامت و عزت ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: بعد از تلاش های مجدانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای در راستای توافقی عزتمدارانه با حفظ خطوط قرمز نظام، شاهد توافق هستیم.
 
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی تحلیل های شخصی از سوی برخی نمایندگان مجلس و مسؤولان عجولانه است، نتیجه نهایی توافق بعد از بررسی های لازم خواهد بود.
 
وی در ادامه فعالیت های هسته ای ایران را مسالمت آمیز عنوان کرد و افزود: این در حالی است که این مذاکرات با طرف های دارای سلاح هسته ای صورت گرفته است، اما کشور ما از سلاح هسته‌ای عاری بوده و فعالیت های ما مسالمت آمیز است.
 
افخمی عنوان کرد: آمریکا مورد اعتماد نبوده و بارها این بی اعتمادی را نشان داده است، آمریکا در عمل به تعدات خود قابل اعتماد نیست، اما پافشاری در تعهدات از طرف ما ریشه در تفکرات و اعتقادات دینی ما دارد، از این رو به تعهدات خود عامل خواهیم بود.
  
وی مذاکرات را نشان اقتدار و قدرت ایران اسلامی دانست و ابراز اشت: این مذاکرات نشان از مقابله ایران با انحصار طلبی قدرت های بزرگ دارد و ایران در این مذاکرات قدرت خود را به نمایش گذاشت و ورزیدگی خود در عرصه دیپلماسی را به جهان نشان داد.
 
این نماینده مجلس افزود: قدرت ایران عامل بازدارندگی و عمل به تهدات طرف آمریکایی است و آنچه مورد توجه است این‌که امنیت اسرائیل به امنیت کشور های اسلامی لطمه وارد می کند و به هیچ عنوان نتیجه مذاکرات تأمین امنیت اسرائیل نخواهد بود.
 
وی با انتقاد از شادی های زود هنگام از جمع بندی حاصله از مذاکرات، گفت: ذوق زدگی بیش از حد می تواند قدرت چانه زنی های سیاسی را برای نمایندگان کشور کاهش می دهد و طرف مقابل را جری کند./854/ت302/ج
 
ارسال نظرات